Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Turboen er bare kjekk å ha i tilfelle jeg skulle få lyst til å prøve! :eddie

 

5 liter olje er ikke så unormalt på en motor, 3,2 er derimot litt lite. Har du mer olje, går den ikke fult så fort varm. (Ojle kjøler faktisk motoren ganske mye) Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor oljekjøleren havner. Jeg skal prøve å sette den slik at den ikke hindrer luftgjennomstrømninger til radiatoren.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mye pes. Må ha andre stempler som er beregna på turbo, og lage grerør/downpipe. Mulig jeg må ha enn motorstyring fra 4A-GZE i tilleg. Men jeg har hørt folk si det er den samme... Så det må jeg finne ut av. Men som sagt; Turboen er bare kjøpt inn som "sikerhet". Jeg har ikke så lyst å bli frakjørt av alt og alle, og uansett liker jeg ikke tanken på AE86 med turbo... :shake Turbostempler kan jeg vistnok ta fra CA18DET(200sx 1.8) Mazda Miata stempler skal vist passe og.

 

Edit: Så først nå at du spurte... Sentrallåsen er en del av alarmkitet fra ungo som ble satt på bilen for ganske lenge siden i danmark. Filteradapteret er en amerikansk drag racing tingest..Moroso ellerno. Du får kjøpt de på steder som driver med drag. Evt. Ebay. Jeg bare kjøpte det (og turboen) av han som sitter ved siden av meg på skolen... ;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidracer:

Stemmer det.. oppgaven til oljen er og kjøle indre motor komponenter, fjærne rusk og spon, tette og smøre så klart..

 

Vet du om stemplene/rådene tåler noe ekstra bensin/luft a?

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som står i tåler nok ikke så mye, da de ikke er smidd. Det er derfor jeg måtte vurdert CA18 stempler. CA18DET er jo turbomotor, og den tålte 1,5 bar ganske lenge sist vi sjekka :pray

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momo / EK:

Takker:D Jeg skal begynne å bygge versting N/A når bilen er på veien. Men i tilfelle jeg ikke får råd til det så fort, får jeg hive på turbo, hvis jeg syns det går for dårlig. Men jeg må nesten få sladda litt før jeg bestemmer meg. :driving

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen.. får ikke snakka til deg på msn..

 

men du... turbo?.. sats heller på en N/A me høy respons å litt moment! :D

 

trur det blir mye bedre.. (va vet jeg?) en en turbo.. å tenk på den pene lyden som blir om til en pubrtal skriking.. noen biler (motorer) må bare være N/A

å du tar dem jo igjen i svinga å på teknikk ;)

ikke at jeg skal fortelle deg hva du ska gjøre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bli ferdig før høsten. Men det er vanskelig å si. Den andre AE86'n på verkstedet derimot er det ikke så lenge til vi skal teste. Den skal på retting på Unneberg Bil til uka, så når den kommer tilbake blir det test, før den og blir ribba for lakking!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår