Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

Turbostempler kan jeg vistnok ta fra CA18DET(200sx 1.8) Mazda Miata stempler skal vist passe og.

Hvorfor ikke fra 4A-GZE? Eller smidde fra CP, JE eller Wiseco? Og turbo + AE86 = Ufattelig stilig. Det er ikkeno' som å kjenne det perverse draget man får fra et godt tilpasset turbosytem, noe sånt får man ikke med N/A, men dette har jo sin egen sjarm. Men med FI makser man ikke ut den originale maskinen på ~230 WHP (en barriære som er nærmest umulig å bryte for en 1.6-liters sugemotor, og skulle man klare det er den gjerne håpløst ukjørbar grunnet de grove kammene man må bruke). Men med FI, derimot, da er 230 WHP en vits, og klares i mange tilfeller med enkelhet på uåpnet motor fra toppdeksel til bunnpanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisan Øyvind!

 

Det er 3 grunner til at jeg ikke liker tanken på AE86 med turbo. Den ene er lyden. En hissig N/A 4A-GE er blandt de flotteste lydene jeg vet. En annen ting er responsen. Du mister litt respons og kjørbarhet med turbo. Det siste er at min bil er akkurat importert. Altså blir den avgiftsbelagt ved trimming. Om jeg bytter kammer ser de ikke det på tilsynet. Men om jeg setter nedi foodprocessoren, tror jeg nok de lukter lunta ved kontroll..

 

4AG-ZE: Det er jo bare en 4A-GE med smidde stempler. I tileg er den vanskelig å finne i norge. Skal jeg gjøre noe, vil jeg helst ha bunn fra en blåtopp, råder fra 20v svarttopp (som er lettere) og høykompstempler. Da snakker vi bunn som blir bra.

 

Når det gjelder stemplene: Miata /200sx-stempler flyter det av. JE, etc er dyrt. Jeg er student. Dyrt og student er en meget dprlig kombinasjon. ;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en SR20DET å hiv nedi bilen...Er blitt gjort før :pray :pray

 

 

Nedstemt..... Liker ikke SR20DET. Kjip lyd. zzzzSkal jeg ha større motor en gang blir det 2ZZ, eller 3S-GTE. Nissanmotor i en Toyota er et trinn ned i mine øyne. S2000 motor derimot.... :eddie

 

SR20 er nok den siste motoren jeg ville sluppet ned i min bil..

 

Dessuten har jeg et lager av 4A-GE, så om jeg skulle rase en, går bilen igjen dagen etter. Og det er litt viktig :drive2

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedstemt..... Liker ikke SR20DET. Kjip lyd. zzzzSkal jeg ha større motor en gang blir det 2ZZ, eller 3S-GTE. Nissanmotor i en Toyota er et trinn ned i mine øyne. S2000 motor derimot.... :eddie

 

SR20 er nok den siste motoren jeg ville sluppet ned i min bil..

 

Dessuten har jeg et lager av 4A-GE, så om jeg skulle rase en, går bilen igjen dagen etter. Og det er litt viktig :drive2

 

turbokonverter en 1.8 4A-GE da

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4A-GE var ALLTID 1.6 liter. Man lager større 4A-GE ved å sette toppen på andre blokker (vet ikke hvilke). ALT dette står på nett, men folk flest gidder/klarer ikke å hente informasjonen selv, de MÅ ha det inn med teskje og som regel flere ganger siden de ikke skjønner et kvakk til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

Som det står for et par poster siden: Jeg skal konvertere en originalmotoren (4A-GE) hvis den ikke går bra nok. Men jeg liker egentlig ikke Turbo i den bilen.

 

 

P.S Skal vi la turbo-diskusjonen ende her? Bilen får uansett en versting N/A motor til slutt. Turbo er bare midlertidig hvis jeg skulle bli frakjørt av en svart mercedes på bertel i tønsberg....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okay... Da har jeg tatt litt bilder igjen! Jeg har jobba en del med andre biler, så det er ikke all verdens jeg har gjordt med corolla'n..

 

Jeg har ihvertfall fått tatt hjem alt som stod i veien rundt bilen, så nå er det mye bedre plass til å jobbe. :)

 

kjeller2.jpg

 

Setene trenger en liten vask...Den forige eieren var ikke en mester i renhold, akkurat..

kjeller1.jpg

 

Noen mester i elektronikk var han ikke heller... Sukkerbiter var vist tingen... Det er jeg alt annet enn enig i!! heyyou

fordeler.jpg

 

Sist men ikke minst, den omtalte turboen.. En Roto-Master T3. Den blir kun satt på hvis jeg blir frakjørt av en irriterende svart mercedes 190......Min lille forsikring, altså.

turbo2.jpg

 

turbo1.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVor gammel er du egentlig.. Det virker som du har mye erfaring med bil og skruing. Er det henta fra kompiser eller er det mye lesing i blader og bøker? Jeg har lite kunnskaper om motor og skruing, men har lært at man må prøve seg fram. Kanskje noen av kompisa dine er flinke på sånt eller.?

 

Og det verkstedet deres.. Hva var det fra før av? Hvordan fikk dere tak i det for å si det sånn?

 

Liker bilen din og prosjektet. Ble forelska i den bilen da jeg så den for første gang på NFSU... Og så så jeg den i en drifte film fra Japan. I got in love I say.. Holdt på å kjøre av veien her for et par dager siden da jeg så en lyseblå pasere meg på motorveien :P

 

Jeg er forresten fra Tromsø jeg og.. Mange kåte nordlendinger som sikler på toyotaen.. :)

 

Men stå på. Synes det er tøft at du gir den så mye omtanke. Det trengern! :) yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår