Gå til innhold

Volvo motor, trenger virkelig en hjelpende hand her gutter!

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

Altså, jeg var på "dompen" for å se etter en sidelist som var forsvunnet :mad:

 

Men så spørr jeg tilfeldigvis om han har en motor stående som er komplett fordi jeg laffer rundt i en b23a som drikker bensin enn det norske vannfossverke gjør i vann.

 

Han sa den mangla fordeler og at det var en b230e som hadde stått i en 740, den hadde bare gått 128 000 kmh.... å det var 100% sikkert sa han. Den ville han først ha 4000 kroner før + moms , men så greide jeg å snakke den ned til 4000 ink moms.

 

Hvordan er disse motorene? er det vanskelig å skifte motoren i 240? passer den rett inn? Kan jeg trimme den? billig trim? (ps, har vært med på motorskift før som tilskuer omtrent så vet ikke hvordan jeg gjør det selv) Men har en far som har skrudd i alle år, han kan jo hjelpe til en viss grad.

 

hjelp wanted, skal jeg kjøpe, passer m47 kassa mi bra på en sånn? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på enkel trimm:

 

Kjøp deg et brukt grenrør og 2.5" eff anlegg.. og et open air filter.. sann konisk styr.. og eventuelt en KAM fra KG eller noe.. dem har en til 2300 som gir 10-15% mer eff økning og bedre dreie moment og bunndrag osv.. Med alt dette bør den bli fryktelig hissig.

 

Vurderer nemlig å få meg en B23E.. med den "trimmen".. hørt at den blir sykt hissig av det..

 

Men billig om du får alt brukt da.. sef:)

 

EDIT:

 

Grenrør: (Hentet fra KGtrimning.com)

B19/B21/B23/B200/B230 motor. Första steget vid trimning av dessa motorer. Ger mycket bra råstyrka (vridmoment) och bra acceleration. Bör kombineras med 2.5" avgassystem

 

KAM: (Også hentet fra KGtrimning.com)

KG001 så kallad gatkam för sportig körning, bra vridmoment = bättre acceleration. Ger ca 10 - 15HK mer på en B21 insprutningsmotor. Går även bra ihop med en tvåports Weber.

 

Med denne trimmen kan jeg tenke meg den sparker temmelig bra fra ja ;) Sikle sikle :o

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er et SÅ stort problem da.. må gjøre det selv en gang også når jeg får B21et:D

 

Men prisen på dette trenger ikke om å bli så gæli.. Får du tak i brukt grenrør og eff anlegg så kommer du langt med bare det..

Bruker mindre bensin av det også.. grenrør forminsker motstanden og gjør at den bruker mindre bensin. og det gjør den av power filter også..

sto vertfall noe slikt i KG katalogen.. og de er jo kjent for å ha go peiling på volvo trimming osv :D

 

Men den trimmen der går sikkert KNALL!

Og bruker kansje også mindre bensin :)

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du bør prøve å få tak i en B23E mellom 1981 og 1983, da hadde dem 136 hk. ellers så har andre mindre.

Nyere har midre også.

 

Men en fra 1979 til 1980 hadde 140 tror jeg.

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår