Gå til innhold

Første bildet av Henning Solberg sin Focus WRC

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

"Her er det første bildet av Henning Solberg og Cato Menkerud nye Ford Focus WRC med norske skilter. I dag er bilen blitt dekorert og klargjort til morgendagens Rally Hadeland.

Det har vært stor aktivitet hos Spydeberg Reklame i dag. En engelsk ingeniør fra Fords fabrikksteam M-Sport har arbeidet med de siste justering på bilen, stilt inn stoler og sikkerhetsseler riktig, satt på panserlåser og laget festeinnretning for lyspod blant annet. Samtidig er bilen dekorert med Hennings sponsorer.

-Bilen er helt hvit nå, men før neste løp skal den lakkeres, og bakpartiet skal være blått. Men det har blitt travelt. Vi fikk ikke bilen til Spydeberg før sent torsdag kveld, sier Henning Solberg som selv har vært opptatt med gjennomkjøringen på Hadeland i dag.

-Det er nydelige veier. Dette blir et gromt rally. Men for egen del så må jeg si at det vil bli noe spesielt å kjøre over startrampa med en bil jeg ikke har kjørt en meter med tidligere. Det blir garantert ikke fullt tempo på første etappe for vårt vedkommende, sier Henning Solberg. Bilen han nå har fått til Norge ble kjørt av Markko Märtin i Swedish Rally i 2003. Det er med andre ord er en 2002 modell. Først senere i 2003 kom den nye Focus WRC03.

Også Tord Linneruds kartleser, Henning Isdal, kan melde om glimrende forhold på Hadeland.

-Det er skikkelig isslåle, og faktisk mer snø enn jeg hadde ventet. Forholdene er utmerket så alt ligger til rette for et bra løp, mener Isdal.

Rally Hadeland starter i Brandbu sentrum klokken 10.00 i morgen. Målgange er på Lygnasæter fra klokken 17.15.

Rally Hadelands nettsider

Resultater vil komme HER

Ny_Henning_Focus_539308g.jpg "

Kan ikke si noe annet enn det Familien Solberg sier: "Helt værst!!" :D:D

Endelig stiller han i en Rally-bil fra fabrikk. Dette er suverent :)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

puggen var fra fabrikken den også da.. var bare ikke riktig type rally bil :P

Du har noe rett ja men ikke helt.. Peugot har hatt den som WRC/GrA.8-bil men det er Bozian Racing Team som hadde den da Henning kjørte for dem. Itillegg så er Bozian racing ett kronos-team som peugot har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldrig vert snakk om at han skal kjøre årets har de da det?

(har hørt at han skal få kjøre den i et løp .. men ikke mer.. kan noen bekrefte det?)

Har vært snakk om at han skal kjøre deler av NM pga trening viss det var det du tenkte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

jeg trodde han skulle teste 05 wrc bilen sin jeg.. ikke ei gammal fille... :(

Den gamle filla holdt til en klar seier i Rally Hadeland og Henning og Cato fikk verdifulling trening før svenskerally.

Bilen de skal kjøre VM med er atskillig råere og har et helt annet utseende, men jeg synes hvertfall at det er fint at Henning og Cato får vist seg frem her i Norge også med Ford selv om bilen ikke er helt av de verste.

Synes forøvrig det er merkelig at ikke flere VM-førere stiller i et slikt løp for å få litt trening før VM-runden. Hening_Rally_Hadeland.jpg

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Det er ikke den bilen han skal kjøre WRC med...

jho det er det... den er bare ikke ferdig dekoret

forresten fant jeg ut hva det var jeg snakket om tidligere ..

han er andre fører for ford i svenskerally

han skulle ikke kjøre 2004 bilen .. men han er andrefører i svenskerally

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 04 modellen til Ford som Henning skal kjøre i Sverige. Som dere ser er det ganske stor forskjell fra denne og bilen Henning vant med på Hadeland.

Og jeg tror ikke det bare er utvendig...

Den han brukte nå skal - i følge internettsiden til Henning lakkeres om før Rally Finnskog Norway, men er og blir en 02 modell uansett. Ford_04.jpg

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jho det er det... den er bare ikke ferdig dekoret

forresten fant jeg ut hva det var jeg snakket om tidligere ..

han er andre fører for ford i svenskerally

han skulle ikke kjøre 2004 bilen .. men han er andrefører i svenskerally

Er du full?:rolleyes: Du skal være sleip for å dekorere på et helt annet understell, utvendige spoilere og skjermer, et helt annet kjølesystem osv osv...

http://www.fordrallysport.com

Les litt

Og Henning skal ikke kjøre 04 bilen nei, stemmer det! Ingen fabrikkteam stiller med fjorårets biler.. Det er en 05, ikke mye forskjell fra 04, men det er stadig utvikling

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider