Gå til innhold

turbo på en coralla gt twin cam 16v

Ranger emnet


Aneich

Anbefalte innlegg

hei, lurer på om det er turbo sett til disse bilen ute på markedet ennå? eller hvor mye det kommer på ca å få levert inn bilen til noen og få installert turbo i motoren?

 

motoren er i fin stand, er bare gått 136000km, på en 87mod. :)

 

hadde vore litt kjekt med en turbo i bilen..

 

noen så vet hvor stor ytelse det vil utgjør på en slik motor? på et normalt lade trykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 1bars overladning kan du regne med 100% effektøkning. Om alt i motor'n tåler det er noe annet... Mitt tips er å kjøpe ny bil. Koster fort 20k for turbokit hvis det faktisk funker, og fort NOEN tusen for å få noen til å montere det for deg .. samt en overhengende faren at du må plukke det av på en evnt eu-kontroll/teknisk-kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har satt turbo på en helt orginal 86mod gt twin cam for noen år tilbake og kan fortelle hvordan det gikk. Jeg lagde en manifild selv og hengte på en garret T3 fra en renault 5 1.6 turbo. K&N og 2.5" hjemmelaget eff anlegg. Problemet som da oppsto var det at denne motoren har en mapsensor istedenfor tradisjonell luftmengdemåler (LMM) og denne kan ikke lese overtrykk, med resultat at bensintilførselen kuttet ved 0,3bar. Kansje like greit for den tålte ikke det engang. Husker ikke hvor mange ganger jeg hadde ut motoren for å bytte stempler men det ble noen i løpet av et par år. De smeltet rett og slett! Den gikk egentlig ganske bra med et så beskjedent trykk alikevel. Holdt følge med en golf G60. Det finnes alikevel håp. Du kan sette i en motor fra en litt nyere AE92 gti med kattalysator. Denne motoren er litt sterkere og har LLM istedenfor MAP. Stemplene fra 4ag-ze med kompressor passer rett i. Det absolutt beste du kan gjøre er å kjøpe en 4ag-ze motor med ledningsnett og ECU fra http://www.realpower.dk Ta av kompressoren og kjøre med turbo. Denne motoren er helt rå og kan greit klare 250 hk uten å gjøre noen inngrep i motoren. 4ag-ze motoren ble kun levert i noen mr2 og corolla AE92-102 i japan og canada.

Lykke til!! Savner toyotan min masse!!

 

mvh Per Olav

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

masse turbokit å få til motoren din, ja. Blandt annet HKS leverer alt du trenger. Men det er jo dyrere en bilen da :rolleyes: Har sett noen forholds rimelige grenrør på E-bay. Kjøp et av de, og kombiner deler etter eget ønske. tror nok det blir billigst. Men ansett hva det koster er det nok verd det! :D

 

Personlig syns jeg det er en god ide med Corolla GT turbo. Skal nok bygge en slik selv en gang i fremtiden! Så lykke til! Vet du får mye morro med den bilen!!!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår