Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser du skal lakke litt inni bilen på dashen du oxo...

Har du noen tips til meg??

Har prøvd å lakkere noe, men resultatet ble ikke så veldig bra så jg må

pusse ned igjen alt, og starte forfra tror jg... angry

Har du noen tips du kan dele med en annen bilentusiast??

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLy: Kommer til å lakkere delvist noe inni,slikt som alle rammene rundt hver varmedyse + de 3 hjula på varmeregulering + de nedre dørsidene på hver dør.

Hadde tenkt å lakkere alt det som i hovedsaklig er svart og der brytere og div sitter,men med nærmere ettertanke så er det litt dumt pga belysning og slikt i brytere,varmeregulering etc.Dessuten tror jeg det kan bli litt "mye" igrunn.

Det du må passe på ved lakkering av innv detaljer er å vaske de gullende rent med et utrolig sterkt vaskemiddel så heftgrunninga skal feste seg. Det kan virke som om deksler etc er rent nok,men du skal bare vite hvor mye fett/silikon/plastikkfornyer/slike ting som gjør innv detaljer blankt osv som sitter i dekslene.

Brukte et såkaldt pusse klut med litt slipe evne i så de glatte flater blir litt ruè så heftgrunninga får noe å "bite" tak i.

Etter at jeg hadde pussa ferdig så ble plasten nesten hvit pga det vaske middelet.Fikk beskjed av lakkeren min om at jeg måtte nok gjøre det en gang til når det nærmet seg lakkering. Så da følger jeg hans råd doh

Håper dette hjalp deg litt,hvis ikke kan en få en del gode råd fra en som er lakkerer. *lykke til*

Forøvrig vil jeg bare informere at jeg har i dag handlet inn 4 stk nye sommer gummi til min vag.

Det er Falken ZIEX ZE512 205/45-16 men W mønster.

Ser meget bra ut så til uka kommer jeg til å få lagt de om på felgen så de er klare for sesongen. (bilder kommer) sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk d hjelper en del...

Har ikke vært helt heldig med maskering og sånt de gangene jg har lakket, og har dritti meg ut litt og fått lakk på steder jg ikke skal ha det...

Men r litt lei nå, og lite jg får gjort med enkelte ting, så slik d blir etter morgendagens lakkerig, slik blir det inntill videre...

Så tar jg heller kontakt med en lakker og rådfører meg med han ved senere tid...

Takk for hjelpen Rayander!!

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry,,, glemte å skrive profilen der gitt.

det er 205/45-16,det som satt der når jeg kjøpte bilen med de felgene,siden bilen er senket 60 og i tillegg valset 1,5cm over hver bue og demperene bak står på deet stiveste så går det bra.Men med full bil og litt last skure det så vidt i dumper. men kjøre sjelden og aldri med helt full bil...

her er et bilde av dekk på felg

DSC01060.jpg

Dette er da gamle dekka,Aurora el noe.. kommer til å bestille Falken i morra :)

Er vell ikke godkjent slik denne bilen vell? siden dekkbana stikker utom karr?

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pisser: hæææ hørte og så litt dårlig her... :ssip:

ulovlig sier du???? "og det er mange av oss"

hehe,nei da. klart det stikker litt utenfor, men det er mest pga at jeg har laget camber justerring på senkesettet mitt så dekka mine skal holde litt lenger enn 1 mnd liksom.

Bildet juger litt å siden bilen står på en liten "kul/bakketopp" og da faller hjula litt ned hvis du skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. har faktisk hørt rykter om at det er lovlig jeg ;)

bare de ikke stikker for langt ut i forhold til resten av bilen :p

er litt for tøft med "dassrullfelger" Germanstyle..

la_tn_corsa_jacobsen3.jpg

Her er en ålesundbil som har noe slike felger..

Fin den corsaen der ja,bra anlegg også.

Dekk og felger kan stikke utom, men dekk bana må være innenfor.

Men Ka ET du har på felgene på Rayander og det er 9x16" sant?

Ble litt higen på noen keskin KT1 classic nå 9"x16" og 7,5"x16"

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den corsaen der ja,bra anlegg også.

Dekk og felger kan stikke utom, men dekk bana må være innenfor.

Men Ka ET du har på felgene på Rayander og det er 9x16" sant?

Ble litt higen på noen keskin KT1 classic nå 9"x16" og 7,5"x16"

ET på felgene mine er jeg ikke helt sikker på siden felgene er oppatt lakkert og det meste bak er lakket igjen,men tror jeg kanskje greide å skimte et tall der i stad da jeg var å kikket i stad. Ser ut som om det står ET 15.. ??? og JA det er 9x16" felger sombrero

Da er uansett dekkene handlett inn og reiser og får lakt de om ganske snart så de er klare for vår været som er rett rundt hjørnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det egentlig med badlookprosjektet på bakluka ?

var det noe sånnt ca du hadde tenkt det skulle bli ?

929.jpg

Ikke så kantette vinkler men litt "snillere" og "rundere". Så det at det kom til å bli vanskelig og få det pent men tanke på sprekkene rundt og åpning/lukke muligheter,siden det er liten slingringsmon mellom lamper og bakluke. fester de bare rett på lampene så får jeg bare overleve med den lille sprekken der..

Men det så utrolig kult ut slik det var gjort på det bilde du fant her..

Forøvrig så har jeg makne baklamper nå sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbrukt sier du?? kan ikke huske å ha sett "mange" 3`r golfer her til lands med bad lokk innfelt i bakluka eller som har den bad look lista.(snakker om bak seff)

Foran kan jeg være enig med at det begynner å bli litt oppbrukt men det får så være siden jeg alt har det fra før..

Får se hvordan tiden strekker til og hvor mye jeg kan få forhandla med lakkerern min om arbeidet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider