Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Hvem er du forresten??

Lars Thorsplass fra ottestad. tviler på du veit hvem jeg er men :p Kjører en Gul peugeot 205 mi16, men lenge sia jeg har vært i hamar nå.

Tror ikke jeg har møtt deg før, men sett bilen din værtfall ;) vanskelig og ikke legge mærke til den:p

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er et nytt prosjekt satt igang og deet er da seff anlegg bygginga.

Her er da anlegget som jeg har fått disponere i noen mnd fremover.

DSC00015.jpg

Dette er ikke alt , mangler bass elementene og noen kontakter osv..

her er det jeg har fått blitt pakket ut og "inspisert"

DSC00023.jpg

DSC00031.jpg

Fjernet da de gamle kablene,noe som var litt spinkelt i forhold til det nye jeg fikk.

DSC00019.jpg

Kabelen er på 53,5 kvadrat mm skal si den var et slit å trekke gitt

DSC00020.jpg

Begynte så vidt i går på jobben og på arbeidsplassen min,hvor jeg da har tilgang til det meste

DSC00018.jpg

Foreløpig ganske tomt i bagasjen min,min her blir det STORE forandringer..

DSC00014.jpg

I morgen kommer jeg til å begynne å måle opp baki og se hvordan det skal bygges baki der. Må stå på litt nå siden det meste skal være ferdig til 1.april.

Pr dags dato er det igjen:

-lakke bakluka

-lakke div dashbord deler

-mont. nye baklamper

-toning av ruter

-bygge anlegg

-service

(-sikkert mer å men husker ikke alt..) notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du tonet rutene dine??

Har lyst til å gjøre det selv, men vet ikke hvor...

Hva koster d deg?? Jeg vil også ha toning på bakluka, samt ha varmetråder der lissom, funker d??...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du tonet rutene dine??

Har lyst til å gjøre det selv, men vet ikke hvor...

Hva koster d deg?? Jeg vil også ha toning på bakluka, samt ha varmetråder der lissom, funker d??...

Toner rutene mine på RIIS glass på jessheim,har fått en veldig fin pris siden jeg jobber i bilia så har jeg litt ekstra prosenter..

Det blir ikke "svarte" ruter,men bare litt diskre toning.

Men det ser ut som om dato`n blir noe forsinket,så setter heller fristen min med bilen fram til FREDAG den 15.april(dagen før det første treffet på Hellerudsletta).

Driten er det at ALLE lakkerne på jobben har tatt på seg så mye prosjekter som de MÅTTE være ferdige med snarest sier de alle sammen. D v s at bakluka mi og div annet blir ikke prioritert,noe jeg forøvrig har sagt lenge at skal helst være ferdig til 1.april. angry

Men uansett da så har jeg nok å drive med,med tanke på anlegget som driver å bygges i bilen nu.

vet ikke om jeg vil legge ut så mye bilder der men... får se.hmmm notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toner rutene mine på RIIS glass på jessheim,har fått en veldig fin pris siden jeg jobber i bilia så har jeg litt ekstra prosenter..

Det blir ikke "svarte" ruter,men bare litt diskre toning.

Men det ser ut som om dato`n blir noe forsinket,så setter heller fristen min med bilen fram til FREDAG den 15.april(dagen før det første treffet på Hellerudsletta).

Driten er det at ALLE lakkerne på jobben har tatt på seg så mye prosjekter som de MÅTTE være ferdige med snarest sier de alle sammen. D v s at bakluka mi og div annet blir ikke prioritert,noe jeg forøvrig har sagt lenge at skal helst være ferdig til 1.april. angry

Men uansett da så har jeg nok å drive med,med tanke på anlegget som driver å bygges i bilen nu.

vet ikke om jeg vil legge ut så mye bilder der men... får se.hmmm notin

bilder bilder bilder! :D dont be a chicken :D :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå sittet i 40min å lest gjennom hele greja..fyyy dette er imponerende altså!! Stå på videre:) du er ganske heldig som har lokale og utstyr for å gjøre nesten det du vil med bilen din..*sjalu* :rolleyes: Gleder meg til fortsettelsen..

Mvh Ørjan

hehe.. takker for det. hyggelig å høre at folk gidder å slenge seg ned og sitte og lese hele tråden. Selv gjør jeg det men det blir mere interresant med mange bilder,så har prøvd å følge opp med det da.

Vært litt stille fra meg på et par dager nu. Vært en "svipp tur" til bergen og henta et flyttelass for bror min.

Regner med at det kommer noen nye bilder snart.

også får jeg vite på tirsdag om når evt bakluka mi blir lakkert. mulig fått tak i lakkerer ama :rolleyes: :) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bilen din bak den pizzashappe-saken på hamar tirsdagen... strøken bil må jeg si (selv om den så rar ut med org fangere) yodude kiddie kiddie kiddie kiddie

hmmmmmm på østretorg mener du,ved peppes pizza,parkert med fronten mot en port der??? kan stemme det. var hos bestefaren min.

Bilen er så latterlig stygg nå på vintern men nu er det straks klart for sommerstyling og felger etc... da blir det nesten en ny bil .. hehe

Hva gjorde du der og hvem er du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig våren ankommet og sola skinner,snøen smelter unna som bare det og fuglene kvitrer aktivt om dagen.

Siden det er søndag og fyllerusen må slites bort syntes jeg det passet bra og begynne å skifte ut det "gamle" utseende på bilen min rund baut..

ingenting er så gøy som å se bilen med sommer felger og styling igjen..

Her er da noe av alt stasjet som skal på bilen:

SommerogSol.jpg

Begynte da først og fremst med ræva på bilen.

slik så rompa ut før sommer stasjet ble satt på:

psken.jpg

demonterte baklamper og bakfanger:

ribbaipsken.jpg

Og her er da sommer bakfanger samt de nye baklampene mine montert,må si det slik ja at disse lampene er en GOD del penere enn de gamle jeg hadde:

vripskenbak.jpg

Så begynte jeg på fronten som da så slik ut:

pskenfront.jpg

Ribba fronten totalt og fikk montert på sprederne mine som jeg har "smidd" lagd egne brakketter til så disse kommer langt ned og langt ut:

montert.jpg

Så kom RS-4 fangeren min på plass sammen med grillen og sprederne:

sommerfront.jpg

Så var det hjulskiftet da,ganske greit når jeg skal jekke den opp,så løfter jeg både fram og bakhjul samtidig,men må kjøre på klosser da for å få jekken så vidt under,hehe:

hjulskift.jpg

Skiftet også side blinkersa,da de jeg hadde var originale orange som er lakkert i bilens farge:

gamlesideblink.jpg

De nye som da er i "blakt/cromt" utseende,ble nice de å da:

nyesideblink.jpg

beklager at bilen er så møkkete,men blir nok vasket og shinnet opp totalt når anlegg og alt er ferdig. Fredag kommer det solfilm på rutene så da håper jeg og krysser fingrene at luka mi er lakkert og på plass...desverre må dere bare vente med å se den på enda..

men oppdatteringer kommer etterhvert!! sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider