Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det med klare blinkers og slikt foran men redd det kan bli litt mye i fronten. Derfor jeg lakkerte de som satt der i bilens farge og støpte igjen skilthullet og fikk en hel clean flate foran. men hadde jeg hatt noen liggende skull jeg gjerne ha prøvd å satt de på og sett hvorddan det hadde blitt.

Bilen er ny vasket i dag men ble fort kvelden og glemte kamerat,men det kommer etterhvert!!

Får svar i morgen med tanke på lakkerer av luka osv. Så HÅPER PÅ DET STERKESTE AT DET GÅR I BOKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Da er det rett til Jessheim på fredag og tone rutene. gelder meg masse.. hihiii

*bilder kommer av anlegg og luka*

sombrero *time will showe* sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns ikke du skal gå over til klare spredere fremme, ha dem som de er eller plastsveis hulla helt igjen, og finn en annen plassering for blinklys.

just my 2 cent.

Tenkte på det samme ang fangeren,støpe igjen de hulla til blinkersa og felle de inn i 4`r opptiken min,men turte ikke begynne å sage/lage hull i reflektoren. Pluss at jeg tror ikke det ville blitt så pent med helt tett fanger midt på hele veien liksom, blir for mye flate og ikke noe brytning,vanskelig å forklare men...

Har aldri likt originale spredre på 3`r golf,de sitter for høyt og AAALT for smalt.

Jeg ville ha de langt ned og bredt ut. og siden jeg da har runde park i 4`r opptikken så passer de runde sprederne perfekt med de parklysa.

så da ble det slikt:

DSC01059.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ blir det saker vettu Andersen!! (hmm..snikker andersen kansche? ;))

Satte på sommersko i helga jeg og så ble litt mer gøy å kjøre bil igjen nå gitt.

Bilen din blir bra nå! få på bakluka nå så blir hele bilen noe helt annet. ;)

PS: du har ikke tilfeldigvis peil på å skru båtmotorer?

Kjøper meg båt nå men må byttes impeller på motorn...

Sorry at jeg messer opp tråden din men just wondering.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo sinnsykt fett med rs fanger uten tåkelys blinklys,.,,kan finne et bilde

synes det blir "litt mye" flate der uten noen ting,ingen brytning el slikt,men ja akk på denne så det kult ut,men tror det kan ha mye med at bilen er svart + at den har svarte reflektorer/lamper.

Men uansett er det mange meninger om alt.

Bra dere kommer med synspunkter hvertfall og forbedringsforslag.

Hadde jeg hatt mere tid og penger skulle jeg gjort så mangt,men med hus og singellivet strekker ikke lommeboka til desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det blir "litt mye" flate der uten noen ting,ingen brytning el slikt,men ja akk på denne så det kult ut,men tror det kan ha mye med at bilen er svart + at den har svarte reflektorer/lamper.

Men uansett er det mange meninger om alt.

Bra dere kommer med synspunkter hvertfall og forbedringsforslag.

Hadde jeg hatt mere tid og penger skulle jeg gjort så mangt,men med hus og singellivet strekker ikke lommeboka til desverre..

Heisann,synes bilen din er fin slik den er,det er sant som du sier,blir lite brytning i fronten,så greit ut på den golfen.......hvordan er interiøret på din?

Har selv et ganske stort prosjekt som er sånn noenlunde ferdig,er så smått begynt på interiøret!!Sitter litt i samme situasjon som deg,penger og tid er mangelvare hos meg også,hehe :rolleyes:

Tar du turen til Våler nå i slutten av mai?

Tråd om prosjektet mitt:

http://www.bilforumet.no/topic/62271-vw-vento-the-fast-the-furious/?do=findComment&comment=630125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,synes bilen din er fin slik den er,det er sant som du sier,blir lite brytning i fronten,så greit ut på den golfen.......hvordan er interiøret på din?

Har selv et ganske stort prosjekt som er sånn noenlunde ferdig,er så smått begynt på interiøret!!Sitter litt i samme situasjon som deg,penger og tid er mangelvare hos meg også,hehe :rolleyes:

Tar du turen til Våler nå i slutten av mai?

Tråd om prosjektet mitt:

http://www.bilforumet.no/topic/62271-vw-vento-the-fast-the-furious/?do=findComment&comment=630125

Har kikket innom tråden din flere ganger og det ser utrolig spennende ut det du driver med..

hvis du leser hele tråden min så kan du se litt lengre frem i den at jeg har skifta hele interriøret i min,ser at du har blått interiøer også.... tror jeg?? Det hadde jeg å men fikk tak i et vrak med GT interriør,så da ble sort interriør og el ruter montert i min,sammen med midtarmlene. deilig og 10 ganger penere enn det blå jeg hadde.

Seff kommer jeg på våler i mai,er jo "nesten nabo" der.(samme fylke hvertfall).

men du kommer på streetmeet på metrosenteret den 16.april vel?? ligger tråd om det på "Happenings". Skal dit med mange fra mjøsområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket innom tråden din flere ganger og det ser utrolig spennende ut det du driver med..

hvis du leser hele tråden min så kan du se litt lengre frem i den at jeg har skifta hele interriøret i min,ser at du har blått interiøer også.... tror jeg?? Det hadde jeg å men fikk tak i et vrak med GT interriør,så da ble sort interriør og el ruter montert i min,sammen med midtarmlene. deilig og 10 ganger penere enn det blå jeg hadde.

Seff kommer jeg på våler i mai,er jo "nesten nabo" der.(samme fylke hvertfall).

men du kommer på streetmeet på metrosenteret den 16.april vel?? ligger tråd om det på "Happenings". Skal dit med mange fra mjøsområdet.

hehe tror han bor i narvik..blir sikkert litt langt det :D

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tror han bor i narvik..blir sikkert litt langt det :D

Riktig bor nok i Narvik..........blir et laaaaaaaaaaaaaaangt stykke å kjøre,men jeg dukker garantert opp på hvert Gatebiltreff,så både jeg og bilen blir å se der!Og jeg synes det blir lang nok,her snakker vi om over 900mil på bare Gatebil.Skal også en del innom Sverige på noen treff der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det gjort litt igjen.

Anlegget er begynt på og kassa er laget men bassera har ikke kommet enda angry arrggg. men men ,har da måla på de så har laga kassa som sagt.

den er på 2x ca 30 liter pr basser.

her er noen bilder av kassa under bygging:

Kassa i deler og ferdig skåret ut i MDF plater:

DSC00052.jpg

Så kom jeg i avisa fordi det var en fotograf/journalist som ville skrive litt om anlegget,hehe:

DSC00053.jpg

her har kassa blitt en ramme,ble ganske rett og pen i grunn hehe notin

DSC00058.jpg

Har ikke akk spart på skruene her,alle er festet men 5cm mellomrom+at det er brukt trelim og silikon i mellom,så kassa er nok tett ja,hehe:

DSC00060.jpg

Rommene er på ca 30 liter hver,og er eksakt 38cm i bredde:

DSC00061.jpg

Slik ser den ut da ferdig silikonert der det er plater:

DSC00062.jpg

Så nå venter jeg bare på å få bassera mine så de kan monteres så kan kassa trekkes inn og den kan felles inn i bilen.

Det kommer til å skje en del ting fremover,så jeg har utsatt fristen min som da egentlig VAR den 1.april(aprilspøk doh ) hehe

Og heller flytta daton til den 16.april.Motorfestivalen og Streetmeet på Hellerudsletta den helga.

I morgen skal jeg til Jessheim og få på solfilm,tatt meg fri fra jobben slik at jeg har hele dagen å ta ta der nede.

Bilder kommer her å sombrero

Som sagt MYYE som skjer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe,,, takker for det mister! :)

Da er altså solfilmen på plass,og jeg må si det ble en helt annen bil etter dette.

Som sagt over så la jeg filmen min på RIIS GLASS på Jessheim av en dreven og erfaren fyr,så ut som om han hadde gjort det en del ganger før ja..

Har kjørt litt i dag og fått tilbake meldinger om hvordan den ser ut og det høres bra ut,bortsett fra at den har ikke helt samme virkning nå pga bakluka sitter ikke på (den med toninga,siden den ikke er lakkert enda). Men ble MEGET fornøyd med side rutene.

Her er noe bilder under leggingen av filmen,den ble tilpasset og smeltet i form med ruta og til slutt pussa ned med ei fil slik at filmen fikk en jevn overgang til glasset,klare omtrent ikke se at det "skjøt" der.

Bilde før montering:

DSC00001.jpg

Bakluka/ruta blir lagt på:

DSC00002.jpg

Siderutene ble demontert for å få lagt filmen ordentlig på plass:

DSC00005.jpg

Her er da det ferdige resultatet dog UTEN BAKLUKA!!!! så det vil bli noe mørkere inni bilen da den kommer på etter lakkering:

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

Her har jeg altså valgt en ganske lys farge, dvs

side ruter foran: 40

side ruter bak : 30

bakluka/ruta : 20

En helt ny type film som har litt mer "liv" i seg sa de og det ser jeg nu sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider