Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Mye tar dem da? Er litt fint med sort bil og mild toning ;) hehe

Stemmer,jeg hater køl svarte ruter,derfor valgte jeg en mild toning på sidene.

Prisen jeg fikk beskjed om er kun på de 3 bakrutene min,ca 2700,- for de 3 men da kommer det et tillegg på frontsiderutene(på dørene),men hvis en demonterer rutene selv og evt kommer med de løse(det gjelder da seffølgelig IKKE de limte rutene).

Til dere som ønsker film fra RIIS glass så anbefaler jeg dere å ringe dit og få pristilbud. Sjekke for en annen kompis av meg med en A6,den kom på litt over 6000,-og da sku RIIS glass demontere rutene,men seff blir det billigere hvis de er demontert fra før.Spare arbeid og tid de da.. notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer,jeg hater køl svarte ruter,derfor valgte jeg en mild toning på sidene.

Prisen jeg fikk beskjed om er kun på de 3 bakrutene min,ca 2700,- for de 3 men da kommer det et tillegg på frontsiderutene(på dørene),men hvis en demonterer rutene selv og evt kommer med de løse(det gjelder da seffølgelig IKKE de limte rutene).

Til dere som ønsker film fra RIIS glass så anbefaler jeg dere å ringe dit og få pristilbud. Sjekke for en annen kompis av meg med en A6,den kom på litt over 6000,-og da sku RIIS glass demontere rutene,men seff blir det billigere hvis de er demontert fra før.Spare arbeid og tid de da.. notin

Holms Bilpleie er i RIIS kjeden mener jeg at jeg leste.. Forhørte meg på toning av 43% på alle rutene til min, de skulle ha ca 4400

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på lillehammer eller?

Får ta turen en dag jeg også å høre på pris på min.

Skal ha siderutene bare jeg så..

lillehammer ja!

hørte på pris der herom dagen.. pga at jeg IKKE liker den kølsotinga jeg har.. hehe

svar jeg fikk på mail "hei

for montering av solfilm på alle rutene ink. siderutene foran som gjøres på

eget ansvar pga. at det ikke er lov

blir prisen 4410kr ink. moms.

for fjerning av gammel film kommer det et tilegg på 2500kr ink.moms

hilsen holms bilpleiev/arnt"

så man får se..

meeen bækk to topic again væ

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt du holder på med!!

Gleder meg til å se hvordan annlegget ditt blir seende ut og om du blir fornøyd med det. Nærmere bestemt forsterkeren til subbene.

Har samme komponentene selv bortsett fra at jeg har 6,5" koax istedenfor 6x9". Har hatt subbene oppkoblet men det er litt for lite juice i forsterkeren til å drive subbene skikkelig syns jeg. De er tungdrevne, men spiller veldig bra.

Jeg skal begynne å bygge nå, og da med èn sub på forsterkeren (680w RMS i bro) tror det blir vel så bra.

Vi får vel sammenligna da hvis jeg får rota meg på non treff :)

Når begynner du på stereon a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt du holder på med!!

Vi får vel sammenligna da hvis jeg får rota meg på non treff :)

Når begynner du på stereon a?

Takker for det mister :)

Driver på for fult om dagen så her nesten ikke tid til å svare på mail fra Forumet her men...

Anlegget er alt begynt på i bildene lenger opp,men stått stille litt nå siden bilen er blitt litt prioritert med tanke på lakkering og slikt.

I helga kommer jeg og 2-3 kompiser til å begynne for fult med anlegget,skal helst ha det klart til den 16,streetmeet`et på lillestrøm..

Sammenligne?? hmmm vi får sjå da vettu... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en stund siden jeg har oppdatert siden min siden det "går i 100 i svinga,litt for fort"(som ole ivars synger). hehe..

nei da,men jeg har det travelt siden bilen IKKE ble ferdig til min planlagte dato den 1.april.

Da er fristen satt til den 15-16 april,ergo nå førstkommende helg de det er motorfestivalen på Hellerudsletta,og ikke minst Streetmeet på Metro senteret på lillestrøm.

Her kommer da en liten liste etterfulgt med bilder osv..

Drevet mye med anlegg byggingen siden jeg er blitt testpilot for JBL som tidligere nevnt i tråden min.

Fått omsider bassera mine, JBL Power 1220 (2x12")

JBL1220Power.jpg

Har begynt å strekke kabler og slikt så her er da jordings punktet bak i bilen,fjernet lakk og fått skikkelig kontakt:

jording.jpg

Jording under begge sele festene siden jeg har 2 forsterkere:

2xjordpkt.jpg

Her er gulvet i bagasjen retta og tilpasset samt hull osv blitt lagd til trekking av kabler:

kablertrukket.jpg

Strømfordelern fra den "tynne" pluss kabelen min og til hver av forsterkera:

strmfordeler.jpg

Slik blir det da under det gulvet der forsterkera blir liggende. Blir trangt men det går akk og det er tilpasset:

blirtrangt.jpg

Her er topplata laget og tilpasset i bilen,hva som skjer med den samt på sidene vil jeg ikke røpe helt enda,men det kommer til å bli en del forandringer etc her.. hehe...:

ferdigtilpassatopplate.jpg

Meg da som tar noen "wery imported buissnis talk" og beundrer verket fra baksete :rolleyes:

buissnesman.jpg

Inne i bilen ved dashbord blir det også en del forandringer IGJEN!!

Ribba da ut igjen deksler etc her for å begynne på ny modding:

moddevarmereg.jpg

Delene inni bilen som nu er levert på lakkering:

tingsomskallakkes.jpg

Gadd ikke vente på å få lakkert de "små" detaljene inni bilen så bega meg ut på en "vill" ferd med en liten og fin pensel.Og utrolig nok ble det utrolig bra resultat til å være pensla på. Det er da følgende;Samtlige 3 hjul på varmeregulering-knappene for tuta-de 4 blende pluggene på bakfangern:

lakkainnvdetaljer.jpg

Reultatet ferdig montert i bilen.

OBS: legg merke til spedometer nålene i instrumentet,disse er også lakkert i bilens farge,"one of a kind" hehe:

DSC00021.jpg

Mer kommer i fronten her men det vil jeg IKKE røpe enda,og det kommer mest sannsynligvis ikke til å bli helt ferdig til helga siden det er en del pirk arbeid..

Som sagt skjer det ting om dagen,drevet på konstant i helga med mekking.

Bakluka er levert på lakkering så den får jeg igjen på Onsdag eller Torsdag,samt med resten av tingene i bilen som skulle lakkeres i bilens farge. hehe

Følg med for mere "action" og forbedringer.. notin :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens.

Godt å høre at folk fortsatt gidder å lese tråden min..

Blir sene kvelder og slikt ja pga anlegget. håper på å få igjen bakluka +++ i morra.da blir det å smekke det på med en gang og begynne å gjøre ferdig anlegget.

Koblet på forsterkera og montert bassera i dag,samt noe fin justerringer osv.

HÅPER jeg blir ferdig til helga altsååååååååå

bilder kommer.......... :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens.

Godt å høre at folk fortsatt gidder å lese tråden min..

Blir sene kvelder og slikt ja pga anlegget. håper på å få igjen bakluka +++ i morra.da blir det å smekke det på med en gang og begynne å gjøre ferdig anlegget.

Koblet på forsterkera og montert bassera i dag,samt noe fin justerringer osv.

HÅPER jeg blir ferdig til helga altsååååååååå

bilder kommer.......... :titties:

Prøver å henge med i svinga altså,men er ikke enkelt.....hehe!Synes Golfen din er nydelig å se på så JEG blir i allefall automatisk intressert,hehe :rolleyes: blir bra når vi får litt bilder!Håper så inderlig at jeg rekker å bli ferdig samt ha noe penger igjen til å dra nedover på Gatebil i mai,så jeg får sett bilen din.Vi kan jo sparke litt i bildekka våre mens vi slår an en prat......hehe sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på frekvens i ca ett quater i dag ? ;)

blir bra a vett..

*hoste støv*

Hheheheee tenk på meg da som har sitti der nede i over ei uke omtrent nå og bare pussa og hosta støv i fra både hue og ræva... ikke sundt det der altså.

Ikke et quater engang..

Som dere da sikkert skjønner er det store fremskritt med anlegget. Og i morgen får jeg bakluka og resten av stasjet mitt så i morgen blir det nok en sen kveld med "moolll" skruing ama.. hehe

Den SKAL være klar til helga!!!!!!

Foreløpig vil jeg takke ALLE som er med å støtter/bidrar/er med på bygginga uansett hva de gjør,alt fra soping til kapping osv.

Geir Simen

Fredrik

Geir Thomas

Resvold

Weasel

Ørjan

Peter

Ronny

og alle de andre som står og henger rundt meg doh

ikke minst meg selv da... heeeehehee.

Hadde ikke klart å gjort alt dette alene,og jeg er kjempe glad for å ha en så flott gjeng som er med å deler sin fritid med meg og flere.

Det ser mycket bra ut!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider