Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager folkens... har igrunn ikke gjort så mye med den da lommeboka har vært tom og formen har vært litt kjeee....

men men.

Har i dag fått vasket og polert bilen slik at den er klar til neste helg. Da er det gatebil på våler.

Så neste Torsdag blir det teflonbehandling,eller et lakkonservingsmiddel som det så fint heter.. hehe

Da blir også felger,ruter,interriør osv teflonbehandlet. Hva som skjer videre med tanke på dekor etc får vi vente og se men tror jeg skal kjøre uten på Gatebiltreffet.

Fikk en telefon fra Frekvens i dag og at jeg "Bare HADDE å stille opp på Våler hele neste helg. Fordi.. Han har ordnet plass til meg på Rockford Fosgate sin stand hele helga.

Så da vet dere hvor dere finner meg hvis det skulle være noe eller for dere som bare vil se litt..

"Bilder av teflonbehandlingen kommer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager folkens... har igrunn ikke gjort så mye med den da lommeboka har vært tom og formen har vært litt kjeee....

men men.

Har i dag fått vasket og polert bilen slik at den er klar til neste helg. Da er det gatebil på våler.

Så neste Torsdag blir det teflonbehandling,eller et lakkonservingsmiddel som det så fint heter.. hehe

Da blir også felger,ruter,interriør osv teflonbehandlet. Hva som skjer videre med tanke på dekor etc får vi vente og se men tror jeg skal kjøre uten på Gatebiltreffet.

Fikk en telefon fra Frekvens i dag og at jeg "Bare HADDE å stille opp på Våler hele neste helg. Fordi.. Han har ordnet plass til meg på Rockford Fosgate sin stand hele helga.

Så da vet dere hvor dere finner meg hvis det skulle være noe eller for dere som bare vil se litt..

Da må man hvertfall innom den standen jau.... :D

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så neste torsdag blir det teflonbehandling, eller et lakkonservingsmiddel som det så fint heter...hehe

Hva er det egentlig? "Beskyttelse" av no slag? Hmm... :o

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke du JBL a? hehe

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olehenri: Det stemmer det at jeg har JBL,men har RF spiller,og som nonameice sier her så er det AutoHiFi i Trondheim som har både Rockford og JBL. dvs de som har delt ut og arrangert dette med "testpilot anleggene".

Fikk tilbud om å være med på Intercitymeet i Oslo imorgen,på youngstorget.hmm vært kult men litt kjett siden bilen ikke er helt ferdig. men vi får se i morgen hva jeg gjør..

Oleee: lakkonserviingsmiddel (teflon) er en slaks polish,men den legger en "tykkere" og bedre/mere solid "hinne" over hele bilen som gjør at lakken tåler litt mer enn vanlig,slik som små stein sprut,etc. + at bilen er 10ganger lettere å holde ren siden vannet nesten bare preller av seg selv.

la på teflon i fjor også,en kompis av meg gjorde det og han kan sikkert gjøre det for flere. hvis noen er interresert evt??

noen bilder fra sist det ble gjort.(beklager gamle og dårlige bilder):

Her blir "teflon" lagt på og en kan se det begynner å tørke inn da den er hvit og litt hard.

DSC01010.jpg

Det ferdige reultatet dog dagen etter men.

DSC01058.jpg

DSC01063.jpg

Et veldig kult og pent bildet,tatt av min gode venn og den gode hjelper thamazter:D:D Nydelig bilde.

En kan se her hvor blankt og rent det blir.

lavvenstreside.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten høre med han,lenge siden jeg har snakka med han,men legger ut en ny tråd eller bare et kjapt svar her når jeg vet noe mer. sombrero

Ble interissert selv jeg..:) Men da trenger man vel ikke å polere først?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten høre med han,lenge siden jeg har snakka med han,men legger ut en ny tråd eller bare et kjapt svar her når jeg vet noe mer. sombrero

Bilen min skal inn på noe som heter lakkforsegling.....!Tar vare på lakken slik at den tåler mer,sikkert det samme som din Rayander,bare et annet navn på det!

Så stereon din,blei MEGET bra det der,er selv NETTOPP ferdig med stereon min.LYKKEN sier jeg bare,hehe!Har du tenkt noe mer på ny dekor?Ligger en go del nye bilder på tråden min nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg snakka med han som legger teflon,så de av dere som ønsker og har lyst kan sende meg PM om dette.

Han tar 1500,- pr bil og da er vask med svamp, tørking, polerring, og teflobehandling med i prisen.

Dette holder da i over et år og bilen holder seg blank og fin hele sesongen og den blir utrolig lett å vaske neste gang,og igjen,og igjen,og igjen.....

Må evt bli enige med han om tidspunkt osv via meg på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider