Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får se hva jeg gjør med baklamper. Det er noe med dette penge greiene å som liksom sier stopp innimellom... men men..

Har da fått kjøpt med crom speiler nå som jeg muligens får til helga,blir spennende å se hvordan de blir på bilen,thamazter er så flink som kan hjelpe meg og modde litt så jeg vet sånn ca hvordan det vil bli seende ut. De er brukte men vistnok i grei stand og ser da hele ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prata på bilder kommer så da får jeg legge ut litt igjen.

Har da begynt demonteringa av det gamle interriøret og div rusk og rask skal fjernes og gjøres klart for det nye som ligger å venter i min kjeller..

Her er bakseter og sidetrekk fjernet:

demonteringbak.jpg

her er døtrekket fjernet slik at jeg bare nå kan skifte over til el ruter og det andre ledningsnettet som skal inn her:

Hsidedem.jpg

Begynt å demontere/løsne alt rundt og i dashbord slik at det bare lett kan tas ut nå førstkommende torsdag,da blir å hele gulvsteppe skiftet:

dashdelvisdem.jpg

Kontrollerte hvordan det var å koble til el ruter i det originale el anlegget og fant fort ut at det ser ganske så enkelt ut.(til tross for alle ledninger og kontakter her:

sikring-alarm.jpg

Alt er farge merket og således er kontaktene fra det originale ledningsnettet til de originale el rutene,så om alt går etter planen så skal det i teorien fungere:

sikringsboks.jpg

Merker nå at det stadig går fremover selv om det kunne gått ha jobbet mer og oftere ,men blir litt lei da jeg skrur bil fast om dagen å.

Bakluka er ikke helt ferdig enda heller... men "time will showe":D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

HVOR HVOR HVOR HVOR selges de??? og hva koster de????

DØDSFETE!!!!!!

:hug: thumpsup :roll: :D

FK automotive har slike, får dem i chrom, sort, og rød som her.

FKRLXLVW043.jpg

Har selv lenge vurdert å kjøpe slike, prisen ligger godt over 2 lapper....

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?manufacturers_id=29&products_id=529

'

Autospar har noen mindre pene til 3099,-

znet_lykter_fkrlxlvw007.jpg

og

znet_lykter_fkrlxlvw009.jpg

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

$74.99/kit + frakt.. samme leverandør som In-pro har sjekk ut forumet for kjøp med visa. http://www.eurocullen.info/

Blir det bestlling på deg og Mandel eller? Får da henger jeg på..:)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HNår du har fått lagt opp el, ruter i bilen din, så please fortell meg akkurat hvordan du gjorde det? Har planer om å gjøre det sjøl, men er jo så j.... mye ledninger, Og jeg hhar en tendens til å ødelegge om jeg ikke vet hvordan det skal gjøres. Bilen din er et smykke forresten. Sjekk gjerne ut bilen min og si hva du synes også.

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tiden kommet så jeg skal montere el ruter.ENDELIG!!!!

Har plukket ut det som var av ledningsnett og det nødvendige til dette fra vraket jeg hadde.

Det består av:

-2 stk el vindusheiser,høyre og venstre side

-2 stk ledningsnett i dører høyre og venstre side

-2 stk håndtak til brytere i dør høyre og venstre side

-2 stk brytere hvorav den ene styrer høyre vindu og den andre kan styre begge

-1 stk hovedledningsnett fra sikringsboks og ut til hver av dørene

-2 stk vinduer(glass) som snart blir sota

-2 stk dørtrekk uten hull for "gammel" vindussveiv

Her er da det komplette ledningsnettet med den ene heisen og bryterene på begge sider:

komplettelruter.jpg

Her er ledningsnettet fra sikringsboksen og under hele dashbordet og ut til hver av dørene. Det fine med dette er at alle kontakter er fargemerket så en lett kan se hvor de skal hen i sikringsboksen,altså grønn kontakt på grønn kobling i boksen,rød på rød,grå på grå osv.....:

elfrasikring.jpg

Fjernet den manuelle vindusheisen i høyre fram dør,bort,vekk med den,vil ikke ha den!!!!:

Hmanuellheis.jpg

Her er den elektriske vindusheisen montert i Høyre fram dør og passa rett i uten noe borring. Originalt er det ferdig hull til skrue fester i døra og til festepunkter til heis funksjon og motor:

elmotoriHdr.jpg

Torsdag så kommer jeg til å rive ut hele dashbordet og resten av all innventariet og koble opp resten av el rutene samt legge i svart matte i gulv og montere det svarte dashbordet..

Bilder og mere tekst kommer soooooon.....hapyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått koblett opp og helt ferdig el ruter som virker og ble riktig koblett 1.gangen m'm hehe..

her er da ledningsnettet til den ene døra,den gamle og den nye:

gammeltognyttledningsnett.jpg

her er da den gamle manuelle vindusheisen som nå har fått el vindus heis på begge sider:

elogmanheis.jpg

fikk lagt opp det originale lednigsnettet bak dashbordet,hvor her er demontert:

bakdash.jpg

utrolig enkelt å koble siden det da er farge merket alle ledninger og slikt:

koblingerielsentral.jpg

her er da alt ferdig koblet opp og montert av el ruter,deilig følelse da tenning sattes på og knappene ble trykket på :D :

elruterferdigkobla.jpg

Så er det det interriør messige som ble skifta.Plukka ut stoler og det under dash osv..:

stolerute.jpg

og etter mange skruer her og der kom plutselig dashbordet ut av bilen:

dashute.jpg

Så tok jeg ut de blå gulvsmattene:

matterute.jpg

her er da de nye svarte matter som er i bilen nu,ble mye penere allerede nå:

blttogsvartematter.jpg

Begynt å sette det sammen igjen og div annet. mere kommer... jobber mye med bilen om dagen:D:D

mye slit og kje skruing men det blir vel bra etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er morro å pusle litt. Men er liksom vanskelig når en bare har den bilen man har. Kan ikke bare parkere den flere dager heler, må ha noe å komme meg på jobb med.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er morro å pusle litt. Men er liksom vanskelig når en bare har den bilen man har. Kan ikke bare parkere den flere dager heler, må ha noe å komme meg på jobb med.

Går igrunn greit å bare ha en bil. jeg har det men prioriterer litt med tanke på skruinga osv. slik at bilen alltid er kjørbar når kvelden er kommet.

Siden vi bare har en hobby kveld i uka så må jeg liksom ha den klar slik at den kan kjøres ut,dessuten så bruker jeg bilen daglig til jobb og slikt,men dog mangler sidetrekk,bakseter,kledning etc.. men det går greit,blir mindre sjåfør kjøring for fulle folk i helgene;);):P:P hehe

Nå skal jeg legge inn asfalt plater/støydemping i dørene og baki. Derretter begynner jeg å montere resten av trekka. så kommer kanskje noe anlegg greier........ morph kiddie

"time will showe"

Lenke til kommentar
Del på andre sider