Gå til innhold

Volvo 940 bensintankmåler sjukdommen

Ranger emnet

Estrewes

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg volvo 940 her om dagen. Den lider av det vanlige bensintankmåler sjukdommen. Er det noen som veit om det problemet ligger i tankmåleren eller om det ligger i viseren?

Svar de som veit, ikke de som bare gjetter. Er det evt sjans for å bare kjøpe bensintankmåleren eller må man kjøpe hele armaturet nytt?

Takk for svar.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok å demonterte dashbordet i dag og målte på viseren i dashbordet. så ut til at den var i orden da jeg Ohma den. Målte for å se om det kom strøm til print brikka bak på dashbordet det gjorde det ikke. Jeg konstaterte da at det var tankmåleren som var problemet og satte det sammen igen. Når jeg da skulle ut å kjøre fungerte viseren og allt, hele turen. Kan det ha vært dårlig kontakt i printplata bak på dashen? Jeg regner ikke med at det kommer til å forbli i orden siden jeg ikke gjorde noe annet enn å demontere det og sette det sammen igjen. Derfor er jeg tilbake til 0 igjen. Er det tankmåleren eller viseren som PLEIER å streike på disse bilene?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som PLEIER og gå er tankarmaturen.....(etter det jeg har hørt og lest meg frem til i ca 80% av tilfellene)

Har også erfart at kretskorta/printkorta bak på dashen kan ha dårlige loddinger/kontaktstykker....

Og det tyder jo på dårlig kontakt ett sted, når den ikke er helt med når det er kaldt i kupeen...... Fukt, kaldt, dårlig kontakt......

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider