Gå til innhold

Bensinmåler viser feil.

Antyoui

Anbefalte innlegg

Når eg har full tank viser bensinmåleren min 3 kvart full, Dette kom når eg bytta dioder i instrumentpanelet og kom borti bensinmåleren og skubba den ned ca 1,5 cm...følgte rådet til en fra forumet her at eg skulle fylle full tank og skubbe den der den skal vere,,men den synker ned igjen til 3 kvart,,,er bensinmåleren ødlagt eller er det måter å fikse dette på?? irriterer meg grenseløst!!!!

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker ikke min måler, og det har den ikke gjort på 5-6 måneder, så jeg bruker bare triptelleren.

Men når min funket og jeg hadde full tank så lå den ca en halv cm over fullt og her kunne den ligge i 100-150km før den falt ned igjen på fullt, så jeg anbefaler deg å ta den endel over.

Btw, noen som vet hvor stor tank det er på Primera? Jeg har bare tippet på ca 50 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Btw, noen som vet hvor stor tank det er på Primera? Jeg har bare tippet på ca 50 liter.

Er den ikke på 60 liter da?

Mener å ha lest det i instruksjonsboka.

Sikkert noen som vet eksakt.

Kunne ha gått i bilen for å sjekke det, men venter litt og ser om det er noen som kommer med et svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Men når min funket og jeg hadde full tank så lå den ca en halv cm over fullt og her kunne den ligge i 100-150km før den falt ned igjen på fullt, så jeg anbefaler deg å ta den endel over.

Min er også sånn at den går over til jeg har kjørt 100-170 km.

Tanken på sedanen er hvertfall 60 liter..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanken på hatchbacken er også på 60 liter.

Min måler viser også litt over fullt etter å ha fyllt full tank.

Den øverste delen av måleren varer som regel lengre enn den siste halvdelen hos meg...

Hadde problem med bensinmåleren i haust, men då var da bensinpumpa som var laus frå festene i tanken...

Irriterende når slikt ikkje fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Antyoui

Når eg har full tank viser bensinmåleren min 3 kvart full, Dette kom når eg bytta dioder i instrumentpanelet og kom borti bensinmåleren og skubba den ned ca 1,5 cm...følgte rådet til en fra forumet her at eg skulle fylle full tank og skubbe den der den skal vere,,men den synker ned igjen til 3 kvart,,,er bensinmåleren ødlagt eller er det måter å fikse dette på?? irriterer meg grenseløst!!!!

Frank

Hmm hvordan kom du bordi den når du skifta til dioder? Åpna du hele driten du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Hmm hvordan kom du bordi den når du skifta til dioder? Åpna du hele driten du da?

Når eg skrudde løst det svarte dekselet rundt instrumentpanelet var den gjennomsiktige plastikk tingen framfor instrumentpanelet løs,,ser ut som den skulle vere festa men det var den ikkje,,,så eg tok den vekk for å få ut heile greia ,,,det var da eg skubba bensinnåla 1,5 cm ned....:( som sagt når eg no fyller full tank viser den 3/4 full,,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider