Viking067 Skrevet April 21, 2002 Rapporter Share Skrevet April 21, 2002 Hei, jeg har en RD-350 YPVS stående, som motoren synger på det siste verset! Tenkte derfor å teste litt med glow-fuel(rc-bil bensin) med 16% nitro. Lurte på om jeg skulle fylle det på tanken sammen med bensin og lurte derfor på om noen hadde erfaring med slikt!!! Da tenkte jeg på hvordan motoren vil tåle mht slitasje og om stemplene tåler dette.Hvilke plugger jeg må bruke, kalde/varme etc, og selvfølgelig, vil det gi noen merkbar effekt? Noen som har vært borti slikt eller lignende?? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet April 23, 2002 Rapporter Share Skrevet April 23, 2002 Joa,prøvde det på min gode gamle Yamaha rs-100 da jeg var 16.....trodde jeg skulle få ett helvetes effekt kick, men det fikk jeg ikke. fin eksos lukt ble det hvertfall! består ikke RC-fuel av no olje greier,methanol og evt nitromethan?? Methanol har hvertfall omtrent halve energi innholdet av bensin. for å få no ut av methanol bør man gi motor hvertfall 100% "feitere"blanding. bare å ta fram esken med de små borra og borre opp dysene:D ! Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg