VeilSide Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Omegaen (87 modell) min driver å fjusker rimelig mye. Når den er varm så virker det ikke som den tenner skikkelig. Den nykker med en gang jeg gir mere en 1/3 gass. Hva kan det være? Luftmengdemåleren? Pluggene? Bensinfilteret? Det er en 2,0i som står i. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Plugger/pluggkabler/fordeler.. Antagligvis.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Nå har jeg og fattern sjekka litt. Han har mistanke om at det kan være en ventil eller noe slikt. Det tenner men bilen oppfører seg som om den går på 3 sylindre. Noe annet far min nevnte i farten var noe med bensinpumpen. Noe annet det kanskje kan være? Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Nå har vi målt kompresjonen også. Den er fin så vi har med det utelukka ventilene. Men problemet er der fremdeles. En ny teori som dukket opp var om kaldstarten hang seg opp. Det virker jo som om bilen får alt for mye bensin med pådrag. Ellers skal jeg hive på sånne injectionrens for å se om det kan være slikt at dysene er sånn "halvtette". En liten tanke var at når motoren begynner å bli varm så begynner ting å utvide seg og dysen igjen blir påvirket slikt at hullet blir mindre. Eller var det totalt offtopic. Andre forslag til hva det kan være? Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by turbomega Plugger/pluggkabler/fordeler.. Antagligvis.. Jeg hadde feil med dette og identisk med symptomene dine. Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Pluggene er bytta og vi har sjekka at alle gnistrer. Skal forsøke med å skifte ledningsnett. Det som er plagsom er at bilen ble ikke kjørt i går og i dag så kunne jeg kjøre ca 10 min før den begynnte å fjuske. Tidligere kjørte jeg bare 3-4 km før den begynnte å hoste å harke. Virker som den får alt for mye bensin (ergo kaldstarten er "aktivert" hele tia). Noen som veit hvor denne ligger. Får teste å plugge denne ut og se om det funker. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Innspruten din har lite trolig noen kaldstart, eneste den varierer seg etter er kjølevannstemperaturen. Føleren til dette sitter innenfor dynamoen på passasjersiden, rett under det øvre staget som holder dynamoen. Hvis denne er defekt, eller det er brudd, vil motoren alltid tro det er MANGE minusgrader ute (i motoren) og feite opp blandingen tilsvarende. Har den høy tomgang når du får problemer med at den går fett? Ville uansett bytta tennplugg-kabler først, evt fordelerlokk og rotor også (Svindyrt hos Opel, billig hos Biltema) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Vil ikke påstå at bilen har noe særlig høy tomgang. Virker normal for meg. Har nå bytta plugger og kommer nok til å bytte tennplugg-kabler også innen rimelig kort tid. Men i morra skal vi se på denne kjølevannstemeraturfølertingen/kaldstarten. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Feil funnet :D Nå som det var mørkt ute la vi merke til at det hoppet gnist fra den ene metallhylsa som stod over tennplugglednigen. Det hadde gått ett hull i plast"kondomen" rett der som tennpluggen har kontakt med ledningen og gnisten hoppet ut på metallhylsa og på motoren. Det var bare å fjerne metallhylsa så vips så gikk bilen prima vera igjen :) Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Det jeg sa.. ;) Bra du fann det da.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Men hadde det ikke vært mørkt så hadde vi nok feilsøkt greit mye lengre og byttet unødig masse deler. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Det kan være at du har brent Ventilene. Ta opp pluggene skjekk elektrode avstaden.JUster ventilene. Det tror jeg det er.Jeg blir Kalt omega mannen så jeg tror jeg veit hva jeg snakker ..og neida ikke selvgod for 5 flate øre bare sulten og små gretten på en kjærring Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Beklager ,Så ikke at du hadde funnet feilen. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Tror jeg må sette på denne "kaldstarten" igjen. Tok den av for å se om det var den men akkuratt ide jeg skulle kjøre og lukke panseret fant vi feilen. Gadd ikke sette den på igjen så nå er den RIMELIG vanskelig å starte :D Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Den MÅ være på! Det er den som avgjør blandingsforhold i forhold til motortemp ikke bare ved kaldstart, men HELE tiden! Beklager at dette ikke kom tydelig frem av det jeg skrev tidligere, men var det jeg mente ved "lite trolig at du har no spesiell kaldstart-greie"... Fint du fant det ut, nevnte noe med pluggkabler først jeg og ;) Typisk feil det. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg