Gå til innhold

Ang veteranbil og rust...

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei..

Ser litt etter en gammel veteranbil til kjæresten min, og tenkte å fikse litt på en Boble til henne. I utgangspunktet bør bilen være i OK stand, og jeg har funnet D*E*N*N*E på nettet..

Har snakket litt med eieren og han har sagt at motor og slikt er helt super. Den går også daglig til og fra jobb.

Spørsmålet mitt er hvor mye jobb det er å skifte kanal bunnen? Han sa at den måtte skiftes.

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å sette på vanlige hjul på en gammel boble, eller om det er noe spesielle hjul/felger som trengs?

Mvh.

Frank

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan sveise er det vel ikke så mye jobb og skifte kanalen?

Det står i selgers beskrivelse av bilen:

"VW 1300 med 1600 AD motor "

Altså en 1.6 motor.

Kjenner en som ga på med så mye turtall at motoren ga opp, det var kaldt og han skulle ha varme, var morro bil på vinteren :rolleyes:

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ALLTID dukker opp mer rust når du begynner å lete. Vet ikke hva han mener med kanalbunnen. Vi har en boble 1300 '75 hvor det hadde rustet vekk mellom gulvet og kanalen, så gulvet var i prinsippet rimelig løst på den ene siden :eek: Og det var utsatt for rust ved fotbrønnene. Sjekk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble er billig i drift, som oftes driftsikker og dårlig varmeapparat. En kammerat av meg har en slik bensin varmer til bobla si, tar litt av bensinen og forbrenner det. Blir varmt, men lukter dritt. he he.

Kan jo si at bobla hans skal selges en eller annen dag. 100%rustfri, prisen vareierer litt med hvor hva du vil ha med av glassfiber. er jo glassfiber skjermer, bakluke osv for 20 000kr.. Selges også med orginal skjermene. Kan også fåes med 2,0i transporter motor... Gir du bud på den så blir den lakkert i ønsket farge da det ennå ikke er gjort...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt info fra selger ang den boblen jeg har sett litt på i Stavanger.. Noen med peiling som kan fortelle meg litt hvor lang tid jeg kan regne på å bruke på spissingen og kanalene. Resten er jo egentlig bare småplukk...

INFO:

Motor er i topp stand. original 1600 motor, finjustert og med nye varmepotter.

Skjermene er originale, begynner å bli slitne, men framdeles faste og fine.

Bilen er omlakkert av hobby maler for noen år siden. stygt gjort, men nesten ikke lakkrust slik at det er greit nok.

Alt teknisk er OK. Dog virker ikke bensinmåler. Signalhornet virker, men litt dårlig kontakt.

Fin og fast i styringen, men trekker mot venstre slik at spissingen må justeres

OK sommer dekk med originale hjul kapsler.

Inni er bilen fin uten rust i gulv. pene hele tepper og matter. Originale seter...varetrekk hadde nok gjort seg her.

Innerkanalene er rustfrie, men utvendig må ene kanalbund byttes. denne er nesten borte vekk. Enkel jobb.

Noe rust ved støtfanger festene, bør vel i alle fall slipes or primes...kan du sveise er vel gjerne dette også lurt.

Støtfangerene er hele men slitne.

Ellers er dette mye bil for 6500,- Vanligvis får man enten en bil i deler eller en rusthaug for denne prisen.

Bilen er i daglig drift.

eneste jeg kan komme på er at det muligens er en ulyd i ene bakhjulslager, men har jekket opp bilen og rotert hjulet. Ingenting å finne. mulig det bare skal være slike lyder.

Det er flere som lurer på å kjøpe bilen...men førstemann som gir meg pengene i hånden får den.

Var EU godkjent sommeren 2003.

ikke forvent en strøken flott original bil for 6500,- men selv mener jeg at prisen er forholdsvis lav, og bilen er helt grei den!!!

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider