Gå til innhold

Tips for å få inn ventiler igjen!

Ranger emnet

teblast

Anbefalte innlegg

Prøvde å få inn ventilene igjen idag, fulgte med 2 plastikk kopper for å ungå å rifte opp pakningen, men begge ble ødelagte og fikk bare inn 2 ventiler før begge plastikk koppene var totalt ødelagt, tok å banka de forsiktig inn med plasthammer. Kan man kjøpe disse plastikk koppene løst på bilrekvestitabutikker, er det noe triks for å få de inn uten at de blir ødelagt på veien. Har satt på pakningene på toppen alt, hadde kanskje vært smartere å sette dem på etterpå men nå sitter dem så vil helst ikke ta dem opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tolker dette feil, men:

Prøver du å banke disse beskyttelses hettene gjennom ventilstyringa? Det går jo ikke.... Ventilen inn i toppen først, så tre ventiltetningene på ventilstammen/ned på ventilstyringa, over/forbi beskyttelses hetta. (Altså ventil, hette, tetning... og av med hette)

Hvis tetningene er på toppen allerede, hadde jeg driti i hetta, brukt mye olje/evt fett og ført ventilstammene forsiktig gjennom ventiltetningene, Har gjort det mange ganger uten noe problem tidligere, men ikke bruk makt! Sakte og forsiktig. Finesse og en lett og stødig hånd, så kjenner du når noe kniper. Bruk heller for lang tid enn å ødelegge noe.

Hvordan tetninger er det? Vanlige av "gummi" med en fjær rundt som strammer? Eller en teflonring med gummien rundt? Av erfaring er teflon/nylonringene mer sårbare enn "gummi" utgaven, som jeg aldri har klart å gjøre noe galt med...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe godt råd å gi der, bare stole på deg selv at du ikke "tvang" noe inn. Har selv vært rask før, uten å ødelegge noe, ville ikke vært veldig redd for det. Som jeg skrev lengre opp, de med nylon/teflon-ring er lettere å skade, og vanskeligere å få på - satser på at det er i orden ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider