Gå til innhold

Hvor høyt spiller du? :D

Ranger emnet

Hifonic

Anbefalte innlegg

det er fast int. i den..nyere typen panda,kontra de du har. ang. utstyret : inn skal det... på lovlig vis , uansett... tipper at rudskogen blir debuten for bilen og comebacket for min del... å hvis jeg ikke missforstått, skal dette være den "rett" type panda...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 556
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er fast int. i den..nyere typen panda,kontra de du har. ang. utstyret : inn skal det... på lovlig vis , uansett... tipper at rudskogen blir debuten for bilen og comebacket for min del... å hvis jeg ikke missforstått, skal dette være den "rett" type panda...

Ja alt er jo relativt, hehe, da noen hevder at seteryggen er en plage, man kan tippe den frem men da er den i "veien", og noen har den oppe, og da er det vel ingen plage, mens jeg kan bare legge mitt sete ned og så er det ute av veien, kan også montere forsterkere under setet.

Så alt kommer jo litt an på åssen man bygger anlegget. Min ulempe er nok at jeg kanskje mister trykk pga at jeg har det lille 3-kantede vinduet foran i dørene, men har aldri prøvd å teste det ene mot det andre så hvem vet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er relativt ja... men de bilene jeg har sett som har spillt høyest, er den nyere typen panda.... men det skal nok gå å spille høyt i begge typene, tar bare litt tid...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Åh, åh, jeg spilte ræva i helgen som var! :D

I en Honda Del Sol, med Soundsplinter RL-p15, lukket kasse på 35-40 liter (øyemål...) i glassfiber som flekser greit når man spiller høyt... Rakk ikke bli heeelt ferdig med den, men den hørtes veldig bra ut på musikk, så prøvde meg i dB-drag'en. Hehe.

134.8dB

Trist når jeg av tidligere erfaringer vet at den høyttaleren klarer over 144dB lett... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spillte 136,3db i en Audi 80 87mod med tett bagasjerom og med en svær bensintank rett bak seteryggen bak.

Cadence ZRS-10 2500w rms@1ohm

2stk Pioneer TS-W121SPL

Stinger PRO HYBRID SPDH10

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle astraen min spillte jeg 141,2dB med ordentlig måling...

hadde 143,2dB på sånn "ikke ordentlig" måling :hmmmmmmmmm:

Det var med 2stk 12" Xelent basser (dB12) og 1stk Xelent 1200W monoblokk...

vil ikke anbefale noen Xelent anlegg , joda , det spiller høyt, men er ikke god kvalitet . . monoblokka "knakk" jeg 14 ganger i løpet av di månedene jeg hadde den... hehe

hadde oxo 137,4dB i den en periode , da hadde jeg 4stk 12" (DLS W312b)basser og 2stk brokoblede 4X25Wrms Xelent forsterkere (Xelent 4r25w)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

133dB

Anlegg:

- SOundmagus x1500

- Pioneer TS-3004SPL 12"

- Stinger Expert Kondensator 1,2F

Bil:

- Golf 2

Måleutstyr:

- Term-Lab utstyret på Boomcar

Skulle nok ha klart noen få db til om jeg hadde hatt en skikkelig kasse til 12"'eren og koblet fra kondisen.

Noen kommentarer på resultatet?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var et overraskende dårlig resultat hvis man tar utstyret i betrakning.

Den Piobassen er god for minst 10 db mer.

Med en skikkelig kasse som er riktig tunet vil du gaine 4-5db umiddelbart.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var et overraskende dårlig resultat hvis man tar utstyret i betrakning.

Mvh

Dag Johansen

..og få et dårligere bassregister med på kjøpet! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

139,6dB

Anlegg:

- ODR Pioneer med DSP

- Mye Morel høytalere

- Flere SoundStream og Adcom forsterkere

- Optima + Stinger batterier

Bil:

- Sierra

Måleutstyr:

- Term-Lab utstyt

2x12" Pioneer i lukket kasse.... med 800 "SoundStream Watt" på hver element, de skal ikke tåle mer enn 250w egentlig :iconsm men de er litt "tweeket" i opphenget og chassiset...og kassen ble "lyttet til" en gang.

det "mest morsome" er at innstillingen og justeringen er den samme som jeg bruker i SQ.... :fatality:

ellers

2003

136,6-8(?)dB

med 2x10" Orion elementer i lukket kasse med 2x25watt.... samme bil.

2004

137,9dB

med 2x12" Pioneer lukket kasse (den samme som brukes nå) men med 4x40watt i bro... samme bil

:hello:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh

Dag Johansen

Kassa ble bygget da jeg var 14-15. Er noen år siden nå.

I den kassa er elementet tunet til å peake på 33hz, mens målingen viste at 12" spiller best ved 53hz, så det var 53hz tone som ble brukt.

Men kan det være at ampen også holder litt igjen?

Har meget dårlig batteri på bilen (må skues igang HVER gang jeg skal starte) , kan dette også ha betydning? Bilen var selvfølgelig på når vi målte med spenning 14,6v fra dynamo, så batteriet burde vel ikke ha noe å si...(?)

Noen kommentarer?

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

133dB

Anlegg:

- SOundmagus x1500

- Pioneer TS-3004SPL 12"

Bil:

- Golf 2

Måleutstyr:

Skulle nok ha klart noen få db til om jeg hadde hatt en skikkelig kasse til 12"'eren og koblet fra kondisen.

jeg klarte så vidt det var å presse 137db ut av 121spl elementet mitt, i en 200L kasse og 2000W rms å forsyne elementet med. tunet til 47Hz.

du burde vel ha greid noe rundt dette også, kanskje noe høyere. da med tanke på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

133dB

Anlegg:

- SOundmagus x1500

- Pioneer TS-3004SPL 12"

Bil:

- Golf 2

Måleutstyr:

Du får jo ta en tur til meg vettu, så får vi se om vi ikke kan få deg over 140dB, selv med bra tuning til musikk :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ta en tur til meg vettu, så får vi se om vi ikke kan få deg over 140dB, selv med bra tuning til musikk :)

Har solgt golfen nå, men takk for tilbudet! :thumb

Holder på en en mindre installasjon i en BMW e46 nå. Skal ha plexiglass og noe greier baki. :) Noe av det skal gjøres av Boomcar og noe skal jeg gjøre selv...

Vi får se hvordan de samme komponentene spiller i en knall-trett BMW. Tror jeg skal klare å matche 133db i og med at dynamoen i BMW'en er kraftigere, og en ny kasse til 3004SPL er på vei....

jeg klarte så vidt det var å presse 137db ut av 121spl elementet mitt, i en 200L kasse og 2000W rms å forsyne elementet med. tunet til 47Hz.

du burde vel ha greid noe rundt dette også, kanskje noe høyere. da med tanke på bilen.

Hmm, du har endel kraftigere forsterker enn meg da. Så kan være der "flaskehalsen" ligger...

Hvordan bil var det? Og hvorfor i herrens navn hadde du kasse på 200L? Høres unødvendig stor ut...

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider