Gå til innhold

Hvor høyt spiller du? :D

Ranger emnet

Hifonic

Anbefalte innlegg

Jeg har originalt Civic-batteri foran på 60A max eller noe, så er ikke mest strøm her heller, Pål. 60A glassikring røk ikke under spillinga engang, og det er 21mm^2 strømkabel og 8mm^2 jord :)

Forsterkeren er lastet i 4 ohm og :)

Kassen er forresten tunet tilnærmet linjært ned til 35hz for musikkbruk og låter strøkent til daglig bruk. SQ helt opp i øredøvende lydnivåer :)

Fornøyd med tanke på at elementet kostet meg 3400,- inkl moms og frakt, kassen 300,- og forsterkeren under 3000,- :)

Men noen som har forslag til hvordan man skal få presset noe som spiller over 140dB ned i en 92 Del Sol??? :)

Med en litt annen tuning og større batteri/strømkabler kan du oppnå respektable resultater i Db-Drag med det utstyret!:)

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 556
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja, kunne nok kommet en del høyere ved å tune litt i overkant av 40Hz :) I WinISD skiller det nesten 2 dB, men det er jo i teorien..

Men noe mer strøm er det ikke vits i å skaffe, hvertfall. Som jeg sa, så røk ikke 60A-sikringen engang. Batteriet leverer nok, det, hvertfall nok til å levere nok effekt til å grille spolen på høyttaleren. Den når full slaglengde med 6-800 watt :)

Større portareal, derimot, kunne hjulpet en del. Blåser noe vakent ut av de små 8cm-portene...

Men uansett, nå skal bilen selges, så den nye eieren får klø seg i hodet med tuningen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært opptatt av kvalitetslyd framfor mye lyd, men det viser seg at dB drag er moro:D Mange utfordringer å tynet ut den siste 0,1dB! Hadde det ikke vært så dyrt å hevde seg i EMMA, så hadde jeg sikkert prøvd på det oxo:)

Vi har TermLab og stiller den til rådighet for alle våre kunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det er gull.

:)

Pga plassbegrensninger måtte jeg nøye meg med 82 liters kasse og to små 8cm porter uten flens innvendig i Civicen... :/

Ser det er en fyr som har rundet 150dB med to SPLX'er nå? Han har vel norgesrek. i street B med utstyr fra Autocustom :)

han hadde 2stk soundstream xxx6500 og 2 stk soundstream splx12"med quadrospoler(4Stk spoler)og et odessy sp1700.

hilsen Dag Borg(144.5 i audi a4 Avant)

ps möter vel dere på cb elektro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det målt med termlaben så spiller du det, enten du har gjort det på en konkuranse eller ikke... :P

Jeg er enig, men jeg synes det er bedre å henvise til offisielle mälinger så slipper man påslag av db,For det er forskjell på eks 147.1 og 147,9 og da ville vel noen sagt at man spiller 148db.noe som da blir feil(skryt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men når Peder spiller over 146dB med den kassen med elementer som kassen ikke er beregnet for og ikke no overflod av effekt så bør det være mulig. Kassen er konstruert spesielt for Panda og Boxter elementer og bør derfor kunne spille høyt med rette elementer og nok effekt:)

Bare husk at han gjør det i en helt annen bil enn deg og med en helt annen frekvens.

Panda er en helt liten vitenskap å bygge i, hehe ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det målt med termlaben så spiller du det, enten du har gjort det på en konkuranse eller ikke... :P

Fikk også beskjed om dette av Kai ved CB Elektro og Peder Myhre selv, når jeg målte der sist helg.

Men de har faktisk opplevd forskjeller, selv om disse så klart kan avhenge av andre ting (temperatur osv).

Får mer i kald garasje enn i varm sommersol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider