Gå til innhold

Hvor høyt spiller du? :D

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

Tja, fra et annet ståsted annet en det rent elektrokjemiske er jo lyd luft i bevegelse. Luftvolumet som settes i bevegelse har jo masse og om et gitt volum inneholder mye fukt så veier mer enn samme volum med lavere innhold av fukt. Varm luft har større evne til å oppta fukt enn kald og deri har en muligens en flik av foklaringen i enkelte tilfeller.

Skal en kartlegge alle variabler for optimalisering så har en litt av en jobb foran seg innen mange grener av fysikk og kjemi.

Men en kan jo ta relevante måinger av temperatur, luftfuktighet, hva batterier gir ut, forsterkere får inn og gir ut mm og korellere dette etter årets sesong så kan en kanskje få en ørliten pekepinn eller enda mer forvirring :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 556
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men en kan jo ta relevante måinger av temperatur, luftfuktighet, hva batterier gir ut, forsterkere får inn og gir ut mm og korellere dette etter årets sesong så kan en kanskje få en ørliten pekepinn eller enda mer forvirring :D

 

Spørs om ikke forvirringen bare blir enda større.

Gitt at det er en ørliten forskjell på 20 grader og 40 grader så vet man uansett ikke hva man måler når man måler forskjellig.

Dette er et problem jeg ser nå som vi tester mye forskjellige kasser i Pandaen.

Man skal vokte seg vel for å utrope èn forandring som den beste.

Jeg tror dette med temperatur er av mindre betydning, man må ha det grunnlegende på plass først så får man heller ta tiendelene til slutt.

Det er og blir en skikkelig rævdiltersport dette her og folk gjør som andre når de skal prøve seg.

Ett eksempel er bruken av Finsk x-finèr i enorme tykkelser, joda det kan ha noe for seg, men ikke i en street klasse.

Vi er fortsatt i utprøvingsfasen og har spilt høyere enn alle tidligere street-A biler i Norge, og gjett hva vi har bygget kasse av; jo 16mm mdf.

Jeg ser ingen grunn til å forandre på det foreløpig, for det er totalt skrullete å tro at vi øker mer enn en tiende dels db eller to.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke forvirringen bare blir enda større.

My point exactly, hadde en kunnet satt seg ned og regna ut dette så hadde det allerede blitt gjort.

Det er bare så utrolig mye en må ta hensyn til. Det jeg pekte på var en fint neglisjert variabel av flere som ikke er nevnt, her er det bare å sette seg ned og klø seg i hodet til en blir 7. far i huset eller å tune fikle og ha det gøy som en bør :)

 

Men det kunne jo kanskje vært en interessant prosjet for noen på en eller annen høyskole å følge ett team i dBdrag og foreta relevante målinger for å komme med en analyse over hvilke parametre som virker å være mest utslagsgivende. Empirisk bekreftede data er det ikke mange av i dette gamet.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte 138.3db under kvalifiseringen på DB Draget på gatebil Våler i helgen, prøvde for morro. Street A, 1. 10" sub i kasse med fineer på ene veggen og som kun er skrudd på og ikke tettet, 1. rødt optima batteri, 1. 500w forsterker. I en Audi 200 Avant!

 

Det kan vel ikke være veldig dårlig?

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte 138.3db under kvalifiseringen på DB Draget på gatebil Våler i helgen, prøvde for morro. Street A, 1. 10" sub i kasse med fineer på ene veggen og som kun er skrudd på og ikke tettet, 1. rødt optima batteri, 1. 500w forsterker. I en Audi 200 Avant!

 

Det kan vel ikke være veldig dårlig?

synes dette var bra jeg, men skjønte ikke helt hvorfor du stakk før finalene?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gammel kasse tidligere i dag:

142,6dB ved ca 14 volt

Rekorden er vel på ca 143dB

Og jeg setter mest sannsynlig ny rekord i morra, da jeg allerede har spillt over den med kun 12 volt :)

Så da får vi se i morra :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

spiller faktisk det samme med to pioneer'er, men ingen tvil om at fusion ampene er bra :) lider ikke av overlast for å si det sånn..

Bare synd at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å spille så veldig mye høyere med den subben jeg har pga frekvensen, subben er bygget for å skape mye trøkk i de lavere frekvenser, og er ikke så god til å skape trøkk i de frekvensene jeg bør bruke.

Jeg bruker nå 51Hz og bør egentlig bruke over 70Hz (Noe som ikke går med det elementet)

 

Men vi får se hva vi kan få til etterhvert.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med tour'en :D strålende vær hele veien så langt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi annet merke neste år da eller?

 

Ellers kan jeg vel gratulere med ny norgesrekord :)

Takk takk :)

 

Blir nok ikke noe nytt merke, men 2 stk 10" istedet for 1 stk 12" hvilken serie det evt skulle bli vil jeg ikke ut med enda :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår