Gå til innhold

Ka e denna gummitingen? Kan eg ha luftfilteret her?

Primera SI

Anbefalte innlegg

Originally posted by p10turbo

Feil. Det kommer ikke inn noe ekstra luft inn der. Under der sitter det bare en resonaseboks for og dempe lyden i innsugsrøret. Så med andre ord så får den ikke mer luft enn den lille tuten som sitter ved batteriet og suger inn luft...

DVS???

men kor e den beste plaseringen av powerfilter på ein P11?? nå har eg det montert rett på filterboksen...( har tatt ut innsatsfilteret...) men det kommer nok for mye varm luft fra motoren der...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by p10turbo

Feil. Det kommer ikke inn noe ekstra luft inn der. Under der sitter det bare en resonaseboks for og dempe lyden i innsugsrøret. Så med andre ord så får den ikke mer luft enn den lille tuten som sitter ved batteriet og suger inn luft...

er du siker på at det er ein sånn boks under der? den har jo alltid vore plugget med den gummitingen... har jo ingenting med luftinntaket på ein P11 å gjer slik eg ser det... det er ein sånn boks på sjølve inntaktsrøret orginalt... men det har eg fjernet...

tenkte det var eit hull ned til inni forskjermen eg... men blei usikker nå...

rett meg viss eg tar feil...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera SI

er du siker på at det er ein sånn boks under der? den har jo alltid vore plugget med den gummitingen... har jo ingenting med luftinntaket på ein P11 å gjer slik eg ser det... det er ein sånn boks på sjølve inntaktsrøret orginalt... men det har eg fjernet...

tenkte det var eit hull ned til inni forskjermen eg... men blei usikker nå...

rett meg viss eg tar feil...

Siden din er plugget igjen så regner jeg med at det er 1,6 du har. Da er den plugget igjen ja og det er ingen resonanse boks, men 2.0 har ett annet innsug og da er det hullet i bruk. Ville bare gi en liten forklaring på hva hullet er til. Siden du har en 1,6 regner jeg med, så bør du lage ett rør fra luftfilterboksen og bort til batteriet eller no for og få mindre varmluft inn i filteret. Da får filteret samme plassering som 2.0literne og der er det greit og ha den. Anb også og få tak i en bøyelig slange som du kan strekke fra fronten av fangeren til filteret (cold air intake blir det kaldt)..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera SI

Takk! er ikkje så veldig inne på allle sånne detaljer... har 1,6 ja... var der med batteriet eg tenkte eg skulle ha filteret ja... er litt usikker på kossn eg skal få lagt opp det røret fra fronetn... men skal få det til... kan det ikkje bli problem med fuktighet da?

Njaa, du får nok ingen spesielle problemer men jeg pleier og tette luftinntaket mitt i fronten når det skikkelig møkka vær. Ellers så får du mye dritt på filteret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider