Gjest Trailer Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Anlegget fungerte helt fint helt til jeg monterte nye høytalere. Da oppdaget jeg plutselig at jeg hadde dynamostøy.. Jeg har sjekka alt.!! Noen som vet om en usannsynlig feil jeg kan ha? som kan skape dynamostøy!. Kablene ligger på hver sin side av bilen.. forsterkeren er ordentlig jordet og alt ser ut til å være i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Hvis likeretteren har tatt kvelden (Altså den ene sida av 2) så får du mer rippel enn om den var skikkelig. Ofte en årsak til støy i biler. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 har du sjekka at spillern din er jorda godt også? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 uhmm, kan det at spilleren ikke er jorda skape støyen? fordi jeg har en jordingskabel som ikke hører hjemme noen steder.. Jeg tror kanskje den skal være på en ground-kontakt på forsterkeren, har nemlig to. Thanks, jeg skal prøve det. så får jeg komme tilbake med resultatet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Jepp! Selv har jeg nylig jordet chassi på spilleren skikkelig med 10mm2 kabel. Dette ser ut til å fungere utmerket. Har hatt litt dynamostøy selv, men dette forandret seg sånn periodevis... En stund var allt helt fint, så var det litt støy, en annen gang mye og så ingenting igjen nå. Kan også nevne at jeg heller ikke bruker forsterkeren i spilleren, så det er lite strøm den trenger. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Det kan virke som hvine og knirkelydene er dynamostøy på min bil også, eller? ... Når jeg skrur på tenningen så er lyden bare svak, men når jeg starter motoren så øker intensiteten på lyden i takt med turtallet på motoren. Jeg og en kompis demonterte litt for å se hvor jordingen til spilleren gikk... Den gikk inn i hjernen til alarmen og den fjernstyrte sentrallåsen min, hvorfor gjør den det? Det samme gjorde + ledningen. Det som også er så rart er at lyden bare kom helt plutselig etter jeg hadde byttet om på rca kablene fra spilleren og flyttet på ledningene bak på forsterkeren. Tror dere det hjelper hvis jeg trekker en ny jord ledning og fester rett i metallet? Hvorfor går egentlig + og - ledningen til spilleren fra alarmen? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 min lyd kom liksom rett etter at jeg satt i nye høytalere.. De jeg har pratet med sier at det som regel handler om jording. Pappa sa at det også kan komme av at jeg har altfor lite strøm på batteriet. Jeg personlig har relativt liten peiling. Skjønner ikke hvordan jeg fikk det :/ Spilleren din skal forresten være koblet rett til jord.. Tror en av skruene bak spilleren skal være festet til nærmeste del av karosseriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Var innom sjappa jeg kjøpte forsterkeren og der kunne han slå fast at grunnen til støyet var at spilleren var blitt skadet av for dårlig jording av forsterker. det kan sikkert stemme da kabelen løsnet fra kabelskoen når jeg skulle prøve å flytte jordingen for å få bort støyen. Alt var normalt helt til jeg begynte å flytte rundt på ledninger for å skjule dem. Har sikkert nøkket litt i jordkabelen uten at jeg har sett det. han skulle ha en 400 kr for å fikse den, så det er ikke så store greiene. Får den tilbake i morgen. I mellomtiden kan jeg jo forstette der jeg slapp med å legge siste hånd på verket. Holder på å bygge forsterkeren ned i golvet med plexiglass over. Blir nice det. :) Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 fanden. det kan hende det er samme problemet som jeg har. Fordi jeg flytta litt på subben, og forsterkeren sitter fast i subben. Så jordinga var blitt dratt ut. :/ faen da. må jeg ha ny spiller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by Trailer fanden. det kan hende det er samme problemet som jeg har. Fordi jeg flytta litt på subben, og forsterkeren sitter fast i subben. Så jordinga var blitt dratt ut. :/ faen da. må jeg ha ny spiller? Nei, hvis det er problemet så går det som regel greit å fikse det. Han jeg leverte den til tok 400 kr. Bare ta med deg spilleren inn i butikken hos noen som kan reparere slike ting, så kan de finne ut om det er feilen på 2 sekunder. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Så det er med andre ord _inne_ i forsterkaren det har løsna noko på jordinga? Skru terminalen som løsna eller? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by Kaksa Så det er med andre ord _inne_ i forsterkaren det har løsna noko på jordinga? Skru terminalen som løsna eller? Det som utløste problemet mitt, er mest sansynlig at jordingsledningen til forsterkeren min har blitt nøkket litt løs fra jordingspunktet i metallet i bilen, for det var etter det den løsnet den lyden kom. Det er ikke forsterkeren som ble skadet, men spilleren. SKjønte ikke helt hva han mente men når det skjer så jorder den gjennom spilleren tror jeg han sa... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Fikk spilleren tilbake i dag, dagen etter jeg leverte den. Betalte 460 kr og nå fungerer alt helt fint. For første gang så fikk jeg endelig prøvd "Dunkekassen" og høytaleren med den nye forsterkeren sammen. Fy***, for en lydforskjell det ble da... Må bare oppleves... :) :) :) Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Sikkert blitt for stor staum gjennom cd-spiller da... Og det har sikkert enkelte komponentar taklet dårleg. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Prøv å sleng en kondensator på dynamo, ikke sikker på om det skal mellom B+ eller D+ og gods, ellers kan det være tenningsstøy, går å montere kondensator mellom 1 på coilen(hvis man har en coil) og gods også. Får best lyd bør spilleren jordes på batteriet for å unngå støy, er den mest stabile spenningskilden i bilen, god strømforsyning er a og å for god lyd, gjelder både + og - kretsene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg