Gå til innhold

Kommende kadett c prosjekt

Ranger emnet

ststorm

Anbefalte innlegg

Skal gå igang med et opel kadett c prosjekt nå ganske snart. og da trenger jeg litt hjelp til å finne det jeg skal ha. i første omgang trenger jeg:

- Motorfester som gjør at jeg får c20let motoren (calibra turbo)

- Girkasse som passer til motoren så jeg fremdeles har bakhjulstrekk

- Hvilke bremser bør jeg bruke?

Hvor kan det skaffes og hva slags girkasse?

Håper på svar!

Stian

Peugeot 306 xr 1,6

Gule koni, 40 mm senka, piperX kofilter, fjernet kat., ca. 100 hk

www.peugeotklubb.no

www.naits-designs.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ststorm

Skal gå igang med et opel kadett c prosjekt nå ganske snart. og da trenger jeg litt hjelp til å finne det jeg skal ha. i første omgang trenger jeg:

- Motorfester som gjør at jeg får c20let motoren (calibra turbo)

- Girkasse som passer til motoren så jeg fremdeles har bakhjulstrekk

- Hvilke bremser bør jeg bruke?

Hvor kan det skaffes og hva slags girkasse?

Håper på svar!

Stian

du må ha getrag 265 kasse med manta 1800 clutch hus... bygge om bunnpanne... 1600 for/bakstilling (sperre) evt volvo 240 bakstilling.. masse øedninger + tid... og noen btra bremser som blizz eller frode engelund

har alt sammen jeg... gitkasse + clutch hus + mellom aksel som er helt NY som går rett på kassa og er riktik kappa + nye foringer (kardang service) selger dette hvis du betaler bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kadett c kongen

du må ha getrag 265 kasse med manta 1800 clutch hus... bygge om bunnpanne... 1600 for/bakstilling (sperre) evt volvo 240 bakstilling.. masse øedninger + tid... og noen btra bremser som blizz eller frode engelund

har alt sammen jeg... gitkasse + clutch hus + mellom aksel som er helt NY som går rett på kassa og er riktik kappa + nye foringer (kardang service) selger dette hvis du betaler bra...

hvor mye hadde du tenkt deg da?

er disse getrag 265 girkassene vanskelige å få tak i? bunnpanna, må bygges om? eller kan jeg bruke en annen volvobunnpanne. har hørt at folk som bruker manta b 1800 bunnpanne.

Peugeot 306 xr 1,6

www.peugeotklubb.no

www.naits-designs.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Moro at det er flere som vil starte Kadett prosjekter :)

Jeg vil bare si at en del kommer an på hvor mange hk du antar å ville godkjenne den som.

tenkte ikke å ha altfor mye. bare c20let motoren i første omgang. også en chip etterhvert. så en 250 tenker jeg ;)

Peugeot 306 xr 1,6

www.peugeotklubb.no

www.naits-designs.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joppa

må bruke manta 1800 bundpanne ja, og motorfester, så må du lage et nytt feste på venstre side, fordi turbo kommer i veien.

var i kontakt med protrim og de sa at jeg ikke kunne bruke manta 1,8 motorfestene.

hvordan lager jeg nye? bruker det gamle "klippe og lime"-trikset? hvor saks erstattes av vinkelsliper og lim erstattes av sveiseapparat?

Peugeot 306 xr 1,6

www.peugeotklubb.no

www.naits-designs.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider