Gå til innhold

Hjelp til Earthquake Magma 15"

Ranger emnet

ss242

Anbefalte innlegg

Gamle kassa passer dårlig inn i nye bilen, så må vel ta arbeidet med en ny.

Tenkte bare å høre om noen har litt erfaringer med elementet, og kunne anbefale noen kassemål?

Specifications

1500 Watts Max

*FS=26Hz

* Qms = 3.5313

* Qes = 0.4603

* Qts = 0.4072

* VAS = .75Ft3

* Xmax = 0.5"

* 85dB 1W/1M

* Revc = 6.78

* Levc = 6.3mH @ (1 kHz).

* 3" Dual Voice coil(2x3.2-ohms)

Var forøvrig ikke fornøyd med gamle kassa, den er bygd feil (ikke meg da).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Earthquake

Hei du,

Jeg skal finne de kassene som Earthquake selv anbefaler til dette elementet til deg i morgen. Hva er mailen din? så kan jeg sende deg disse som .pdf filer.

Har SLAPS 15" passiv radiator til bruk sammen med dette elementet, hvis du er interessert. Dette skal i teorien gi deg +3dB.

Mvh

Pål B

+ 3db i forhold til tett kasse ja, men ikke i forhold til bassrefleks.

I praksis fungerer en passiv radiator som et bassrefleksrør.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dag-Johansen

+ 3db i forhold til tett kasse ja, men ikke i forhold til bassrefleks.

I praksis fungerer en passiv radiator som et bassrefleksrør.

Selvfølgelig, det er iforhold til tett kasse. Den passive radiatoren skal gi fordelen til reflekskasse i form av dypere og høyere bass, men beholde strammheten i bassen til en tett kasse. Har desverre ikke fått testet ut disse 100% selv ennå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Earthquake

Selvfølgelig, det er iforhold til tett kasse. Den passive radiatoren skal gi fordelen til reflekskasse i form av dypere og høyere bass, men beholde strammheten i bassen til en tett kasse. Har desverre ikke fått testet ut disse 100% selv ennå:D

Og en ting til, jeg simulerte en bassreflekskasse til det elementet og programmet foreslår et 12 cm. (diameter) rør som er 311cm langt!:D :D

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, jeg simulerte en bassreflekskasse til det elementet og programmet foreslår et 12 cm. (diameter) rør som er 311cm langt!:D :D

Mvh

Dag Johansen

Er vel derfor earthquake selv anbefaler med ,hva faen het det igjen:rolleyes: , sånn port som bare er en åpning i kassa med skillevegg.

Skjønner vel kanskje hva jeg mener:)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter beregning i mitt program så skal dette elementet ha 1stk 4" port på 23cm!!

Dette er et av verdens mest brukte elementer i dB drag, men de har sikkert beregnet feil kasser alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider