Gå til innhold

et lite problem med golfen min...

Ranger emnet

eek

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med golfen min, men vet a pokker hva det er..

Det er ikke konstant, men en gang i blant..

Jeg har lagt merke til at det skjer når det er vått/fuktig.. kan være tilfeldigheter, men hvertfall da jeg har lagt merke til det!

Når jeg kjører og gir gass, så vil den ikke opp på turtall.

Kan holde pedalen i bunnen, uten at det skjer noe særlig.

Det er akkurat som noe som hindrer i at den gir gass..

men etterhvert pleier den å løse seg opp, og da er det full åpning.

og hvis jeg girer, så er det samme greia.. daler på turtall, og vil ikke opp igjen før jeg har holdt bånn spiker ei litta stund..

jævla irriterende!

noen tanker rundt det?

har bytta bensinfilter, kondensator, stifter og tennplugger..

så det er sagt!

vi snakker type golf II 1,6 liter..

polog40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart på dette minst en million ganger på forumet.... det som skjer er at forgasseren din fryser.... sannsynligvis fordi du mangler slangen til forvarmingen som går mellom dekselet på eksosmanifoilen og til innsugsslangen... Eller så har du montert kon-filter eller noe sånt... Når dette skjer kan du uansett bare stoppe, og stå i 30sek-1 min, så vil bilen være helt normal i en halvtime til...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry at jeg ikke har lest de millionene med tråder du har skrivi det i da ;)

men hjelper ikke stort å stoppe i ett minutt eller to..

prøvd det, men kommer liksom tilbake med en gang.

og ikke bytta noe luftfilter nei...

men skal sjekke ut det første du sa..

polog40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme problem har jeg også med Golfen min. Er snakk om en 1.6CL oxo til meg. Jeg har fått tips om at det kan være mye fukt i forgassern min, så dette skal jeg se litt nermere på. Dette skjedde etter at jeg var av meg manifolen min. Er det noe stoff eller lignende som må på før jeg setter den på igjen? Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Har svart på dette minst en million ganger på forumet.... det som skjer er at forgasseren din fryser.... sannsynligvis fordi du mangler slangen til forvarmingen som går mellom dekselet på eksosmanifoilen og til innsugsslangen... Eller så har du montert kon-filter eller noe sånt... Når dette skjer kan du uansett bare stoppe, og stå i 30sek-1 min, så vil bilen være helt normal i en halvtime til...

dette er en HELT typisk feil på Golf'er.. stort sett alle som har hatt Golf veit om det.. virker som om dette er en helt vanlig svakhet.. har hatt det problemet på 2 av Golf'ene mine.. men det er bare å få kjøpt den slangen (koster 40 spenn eller noe sånt..), også er Golfen så god som ny!:D

VW Golf GTI 16v - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du nevner så skjer det bare når det er fuktig/vått ute.

det kan vera kondes i bensinen, fjernes med kondensfjerner når du fyller bensin.

det kan og vera fuktighet i fordeler lokk. grunn sprekk i lokket. dette har skjedd med meg no i det siste tida når eg har vert ute å kjørt i regnet. henger litt på gassen så kommer den og rart turtall på tomgang.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider