Gå til innhold

Kobber topp-pakning!

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

Er jeg også intersessert i å vite!! Har hørt at det er vanskelig å få tett jeg...?Du vil jo få litt lavere komp. er jo 1,5 og 2 mm tykk som tilsvarer 7,4 og 7,2! Så hvis du har mulighet er det vel greit å plane blokka og toppen 0,5 eller 1mm hver så er det vel enklere å få det tett og du vil få litt mer "normal" komp.

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

Er jeg også intersessert i å vite!! Har hørt at det er vanskelig å få tett jeg...?Du vil jo få litt lavere komp. er jo 1,5 og 2 mm tykk som tilsvarer 7,4 og 7,2! Så hvis du har mulighet er det vel greit å plane blokka og toppen 0,5 eller 1mm hver så er det vel enklere å få det tett og du vil få litt mer "normal" komp.

Jeg kan ikke si jeg har så jævlig peiling, men går det ikke ann å kombinere den kobberpakningen med "flytende pakning"?

dvs. slik pakning på tube, som styrkner etter en stund?

du må nok plane toppen før du bytter ja, men det bør man vel alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale noe vanlig pakning på tube som toppakning... Blir nok litt for varmt for den... Men er fult mulig å få det tett med kobberpakning, men du må skifte til 12.9 pinnebolter. Disse får du også kjøpt på klracing.

Men ogrinalpakningen tåler veldig mye... Vet om fler som har 400hk og orginalpakning.. Hvis toppakningen din går er det større sansynlighet for att det er noe annet som er galt. f.eks tenningsbank...

http://www.breisladdracing.com

`79 Volvo 242 Turbo prosjekt

`75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++

`57 Volvo PV444 Delebil

`53 Volvo PV444 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vølvø

1 MLS pakning (multilayer steel)

2 Elring skjerkant pakning (2000kr)

3 O-ringing med Elring orginalpakning

4 Orginalpakning med kobberspray

5 Orginalpaking

6 kopperpaking (lei å få tett)

7 Uorginal pakning

8 Biltema topppakning

9 melkekartong pakning

10 brunost mellom topp og blokk

:D

vet du noe om de goetze pakningene som krb selger???

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvoturbo240

fikk fortalt at man kan forsterke en orginalpakkning med Locktite..!

Det er nemelig det de gjør på lastebilene som brukes i race på bane!

kan fotelle deg at de pakningene er litt spesielle, går med ENORMT trykk i de motorene

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider