Gå til innhold

Rubbing

Ranger emnet

1.9 sdi

Anbefalte innlegg

E det nåken so ha rubba bilen sin her? Eg ha ein 96 modell polo 1.9 diesel. Ha lyst å rubbe han, for når ein da polera den igjen, blir vist bilen vanvitti blank. Men det eg lure på e om det kan vere skadeli for lakken....? For ein har noke so heite lakkrens, og det skal ikkje brukast på nyare bila. Nåken so kan hjelpe meg her?

Polo 1.9 Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt rubbing på bilen min, brukte det for å fjærne noen urenheter i lakken :) Funka som afen. Men det er mye jobb da... Må pollere som en gud etter på. Ressultatet ble blangt som f*** :)

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det rubbing gjør er å fjerne et tynt lag av lakken, slik at den blir som 'ny'.

Rubbing er som regel ikke nødvendig på nyere biler (rettere sagt biler som er forholdsvis nylakkert)

Jeg har jobbet en del innen bilpleie, og da har jeg rubba en del nyere biler, og resultatet blir helt rått, spesielt hvis det er mange småriper i lakken.

Har også hørt at man IKKE skal rubbe biler med metallic lakk, men jeg har gjort det med både min egen bil og mange kundebiler, uten at det har ført til noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubbing er bra om du har tynne lag med riper eller skader på bilen. Resultatet blir bra, og det skinner som solen. Forden er blitt rubba 2 ganger. Ser fortsatt ut som den er splitter ny. 6 år gammel bil

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Spørs om du klarer oppkjøringa da:P

Vel, det må jeg jo kalre..

MEN, blir feil å si at jeg får lappen da..

For det er da sperrefristen min er over, det vil si at jeg kan få ta teorieksamen den dagen. Så mangler jeg mørkekjøringen, også kan jeg kjøre opp. Så det tar vel litt mere enn de to ukene og dagene.. Vi får se..

Bilen skal hvertfall bli ferdig :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoDEmASTeR

For kun rubbing?

Det var svindyrt!

Var med polering på det. Men husker ikke om det var rette prisen. Hva ligger i såfall rubbinga på? Forstår det så at du har jobba med dette..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider