Gå til innhold

Skal bygge om Golfen..

Ranger emnet

Aalerud

Anbefalte innlegg

Min GTI 8v 1985 mod. er org. med skivebremser bak, menne har og hørt at noen si at GTI 8v kom ut med trommler bak sånn rundt 84/85.. menne uansett så var det vell ikke dette tråden dreide seg om ;)

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det aller viktigste ved alle ombygninger er at du ringer biltilsynet, avtaler en tid du kan komme ned og slå av en prat. Legg fram planen din, og gå gjennom papirene med kontrolløren. Om han har noen innskudd så får du vite det der og da.

Jeg gjorde dette, og brukte vel totalt litt over en time på biltilsynet. Motor, lykter, senkesett gikk rett gjennom. Felgene fikk jeg godkjent når jeg fikk lånt meg TuV papirer.

Biltilsynet er ikke noe problem, bare man går riktige veien.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Hvofror ligger min bil inne med tromler bak i systemet hos Møller +++? Hvorfor sier Mekonomen: "Du har da ikke skiver bak, på 85-modell er det bare tromler"? Hvorfor er det fysisk byttet fra tromler til skiver på bilen min? Fortell meg gjerne hvordan jeg kan ta feil... Når jeg vet hele historien til bilen fra den var solgt ny i Norge i mars 1985, siden jeg har komplett servicehefte?! Please...

Kanskje de ble levert med begge, hva vet jeg. Alt jeg vet er at min ble solgt med tromler bak.

min gamle '85 GTI hadde skiver bak...

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... så ikke ut til å gå med det motorbytte. Var ikke like motorfester osv så da droppa jeg det. Jeg som hadde så lyst på mere gamp å, kjedelige greier.

(o) VW Golf GTI 00 mod

(x) VW Golf GTI 97 mod

(x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod

(x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod

(x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et feste over girkassa, som girkassa var festet i. Det er det ikke på golfen, så kunne hende det hadde gått med en annen girkasse, men det var også et feste ved registerreima der, på den siden. Heller ikke det på golfen. Så plundrete ut.

(o) VW Golf GTI 00 mod

(x) VW Golf GTI 97 mod

(x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod

(x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod

(x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finns jo en 020 og en 084 kasse......de passer vell ikke om hverandre på samma motor....020 har utløserplate og 084 har lager på clutchen...ville tro at det kan være lurt å kontrolere dette først.....uten at jeg skal være for sikker ;)

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider