Gå til innhold

Skal bygge om Golfen..

Ranger emnet

Aalerud

Anbefalte innlegg

Originally posted by trra

hmm, hvorfor står det da at gti 8v har skiver bak i min instruksjonbok fra 85??

Hvofror ligger min bil inne med tromler bak i systemet hos Møller +++? Hvorfor sier Mekonomen: "Du har da ikke skiver bak, på 85-modell er det bare tromler"? Hvorfor er det fysisk byttet fra tromler til skiver på bilen min? Fortell meg gjerne hvordan jeg kan ta feil... Når jeg vet hele historien til bilen fra den var solgt ny i Norge i mars 1985, siden jeg har komplett servicehefte?! Please...

Kanskje de ble levert med begge, hva vet jeg. Alt jeg vet er at min ble solgt med tromler bak.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stor forskjell på i si at 1985 mod ikke hadde skiver og hatt MIN ikke har det. I mitt familealbum ligger golf 2 1985 mod inne med skiver bak, mekonomen sier også at 84-88mod har skiver bak, men kan selvsagt være annerledes på din, har ikke nekta for det, bare syns det var rart du sa at det ikke var skiver bak på golf2 i 85 :)

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

Stor forskjell på i si at 1985 mod ikke hadde skiver og hatt MIN ikke har det. I mitt familealbum ligger golf 2 1985 mod inne med skiver bak, mekonomen sier også at 84-88mod har skiver bak, men kan selvsagt være annerledes på din, har ikke nekta for det, bare syns det var rart du sa at det ikke var skiver bak på golf2 i 85 :)

Vel, i delekatalogen hos f.eks Mekonomen el.l. finner du ikke klosser til 85mod gti8v. Men 86 derimot... Ialfall sånn det var for tre år siden når jeg sist oppgav årsmodell...etter det har jeg bare sagt hva jeg skal ha...

sikker på at den i familiealbumet ditt ikke er en 86mod tatt ut i 85? Modellåret går fra oktober til oktober hvis jeg ikke tar mye feil (og det gjør jeg ofte).... men who cares. Må ma ha skiver for å få godkjent det så er det jo ikke så vanvittig mye å diskutere.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Vel, i delekatalogen hos f.eks Mekonomen el.l. finner du ikke klosser til 85mod gti8v. Men 86 derimot... Ialfall sånn det var for tre år siden når jeg sist oppgav årsmodell...etter det har jeg bare sagt hva jeg skal ha...

sikker på at den i familiealbumet ditt ikke er en 86mod tatt ut i 85? Modellåret går fra oktober til oktober hvis jeg ikke tar mye feil (og det gjør jeg ofte).... men who cares. Må ma ha skiver for å få godkjent det så er det jo ikke så vanvittig mye å diskutere.

golfen jeg hadde før var i hvertfall en 85 mod. gti 8v. denne hadde skiver bak..når jeg skulle bytte skiver og klosser bak så fikk mekonomen reg nr. på bilen og jeg fikk bremseskiver og bremseklosser som passet på..så tror nok 85 modellene ble levert med bremseskiver bak

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med møller idag. De mente at dette skulle gå uten veldig store problemer. Så jeg kommer nok til å forsøke hvertfall, så får vi se hvordan det går. :rolleyes:

(o) VW Golf GTI 00 mod

(x) VW Golf GTI 97 mod

(x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod

(x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod

(x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider