Gå til innhold

Kommenter anlegget

Ranger emnet

afen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr. Strangepork

Jeg synes det er stort sett bare fornuft i min teori ang. problemet dere oppfatter som fasefeil og ikke forskjell i nivå mellom frontsett og bass(ene).

Vær så snill å ikke fornærm min intelligens.

Jeg vet faktisk forskjellen på fasefeil og nivåforskjell. Det ut arter seg på helt forskjellige måter.:D :D

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Her tar det av, ja!

Flott at Mr. SQ vet forskjell på nivå og fase... Du har nok rett oppfatning av hva som er riktig lyd men problemet er at bilstereo gutta ikke er interessert i korekt lyd der de råner rundt og koser seg med fleskebass og resonanser både her og der.......

Er jo enkelt å bruke fader kontrollen for å ordne opp i problemet med lyd til de som sitter bak.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg som regel forran på venstre siden.. Men når jeg en gang sitter baki da.. så er det evig mye mer behagelig at det ikke er høyttalere bak.. det går jo faktisk ann å snakke baki der da.. i tilleg så høres lyden forfra faktisk bra nok..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk meget enig i meget av det MR.SQ sier ellers men i dette tilfelle er jeg ikke enig.Dr.Strangepoork her har fattet litt mer om hva gutten er ute etter.

Og jeg ordlegger meg ikke helt rett hele tiden ser jg ved tilbake blikk i innleggene her.

Men det jeg vil frem til er at ved å lytte litt til hva kundene egentlig vil ha ender jeg oftest opp med baksett i tilleg.

Hvis vi ser på hva han gutten her er ute etter så virker det som en type som ikke vil gjøre så mye med innteriøret i bilen.Han ønsker ikke å begynne på dørtrekkene eller annen plass fremme for å øke membran areal til fronten.

Og det er som kjent 4" i dashen i den bilen.(som han også har satt opp i ønskelisten,hvis noen har lest gjennom hva han faktisk vil)

Og da er vi kommet tilbake til det som jeg hele tiden har skrevet her.Bare at jeg ikke har formulert meg godt nok enda.

Skal han ha så mye bass som han ønsker hjelper det ikke med bare front samma hvor dyrt det er.Han greier ikke å få et 4" til å følge opp til det nivået han trenger.

Konklusjon: Baksystem.

Forstår jeg han her rett så driter han i fase og tidskompensering så lenge det spiller rent og greit på det nivået han ønsker.

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg opp 3 signal kabler fra den alpine spiller du skal

fornt

rear

sub

for den RF p8008 du skal på front og rear og

da kan du juster bort rear fra spillern,,, hvis de

(lyd kun frame fra folkene skulle høre på engang) ;)

+ at du kan juster ned/ opp subben etter eget ønske og fra spillern

Saft eller daft

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider