Gå til innhold

940 ledningsnett (haster litt)

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

heisann..

 

 

bytter motor for tiden i en volvo 940..

 

fra fb til ft motor (fra uten turbo til med turbo) begge 940 motorer..

 

må jeg bytte ledningsnett hele veien? eller kan jeg stoppe ved jærnen? eller?

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart maxis har svaret! :D

 

 

men kan du forklare litt mere utfyllende? forsto ikke det 110% :)

lmm= luft mengde måler?

 

kunne jeg bare brukt det lednings nettet som var i, og bare byttet hjernene?

 

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

sitter vel luft masse måler i den bilen der, er ikke noe å tenke over. de bare funker litt anderledes

ja, det er det. riktignok er det jo lmm både på turbo og NA motoren. samme delenummer også.

 

Luftmassemåleren er den samme på alle 200/700/900 serie biler med elektronisk innsprøytning (ikke 960).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

Allright...

Da bruker jeg det gamle ledningnettet men bytter til "turbo" hjernene og forlenger ledningene til lmm.. men hvorfor koble inn formotstanden på dysene?

 

Sign by:

E-K Racing

 

Den må du kobble til fordi "turbodysene" er lavohmige og har en forkoblingsmotstand orginalt,imens vanlige "f" motorer har høyohmige dyser.

Jeg vet det finnes en audi som har like store dyser som 940 turbo og som er høyohmige..men er vel enklest å kobble om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

jeg er 90% sikker på at det er samme ledningsnett. er tross alt ikke noe spesielt med at det er turbo.

 

Det kommer helt ann på hvor ny motoren er,de nyere har helt andre kontakter og diverse pluss at de ikke har diagnoseuttak"blinke blink"...De nyere må kobles til et uttak i midtkonsollen i bilen og lese av kodene med et spesialinstrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

Så klart maxis har svaret! :D

 

 

men kan du forklare litt mere utfyllende? forsto ikke det 110% :)

lmm= luft mengde måler?

 

kunne jeg bare brukt det lednings nettet som var i, og bare byttet hjernene?

 

 

 

Mvh

E-K Racing

 

Ja du kunne bare brukt det som hadde i,så lenge du har lh2,4 og ikke noe bendix system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

 

Det kommer helt ann på hvor ny motoren er,de nyere har helt andre kontakter og diverse pluss at de ikke har diagnoseuttak"blinke blink"...De nyere må kobles til et uttak i midtkonsollen i bilen og lese av kodene med et spesialinstrument.

 

Hmmm.. har en sånn motor fra 1997 som står i en 240, lurer på hvor diagnosekontakten sitter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår