Gå til innhold

camryfellow: Camry 89' 2.0 xli - "Purple Kan-muri"

Ranger emnet

Camryfellow

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt på å ha hvite nåler og tall i mine instrumenter, slik som du har det.

Problemet er bare at det sitter ikke lys bak instrumentene, men forran.

Men så lurer jeg på om hvis jeg monterer blå dioder vil det lyse opp det hvite da, eller vil det lyse opp alt? Vil ha sånn neoneffekt på en måte som bare lyser opp det hvite...

er det slik du har det på din bil???

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok man skal slite for å finne slike i norge ja, må nok høre overseas tenker jeg.

Pønsker litt nå for tiden, skjedd lite. Ser ut som at jeg får lite hjelp av han som sku hjelpe med fjører så det blir muli gjort denne uken eller neste ved hjelp av en annen. Skal da ikke være så store jobben. Har bare vært litt lat selv. Funderer på Pacesetter grenrør og nå. Driver å tusler litt med dørpanelene. Skal skjæres til for noen høyttallere.

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Etter en rimelig god-lang pause skal jeg begynne så smått på bilen igjen.

Har startet på billinjen på Birkeland Fhs. Skal derfor få gjort endel på den nå håper jeg.

Har byttet fjører foran selv etter at det ble liten hjelp å få.

Bak er værre da mye er rundt som ikke skal være det hehe :wonder . Tar det etterhvert.

Skraper nå sammen cash til grenrør så jeg kan få bygget meg eksos (tenkte meg 2,5)

Par enkle bilder:

2998aaee.jpg

c8f98d9b.jpg

e52dfc82.jpg

SUC30028.jpg

SUC30029.jpg

Rett etter at jeg satt bilen på bakken igjen var bilen ca rett over cm lavere, så får jeg se hvordan det utvikler seg de neste to tre ukene...

Og ja! Skal fjerne rust for det har kommet fort tilbake.

Hele vinteren er fullbooket til sveising og alt det som følger med. Nå skal det gjøres ordentlig da jeg har tilgang til verksted døgnet rundt.

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! :)

Har nettopp kjøpt meg en Camry jeg også, og lurer på om det var mye arbeid å bytte til blå dioder i dashen?? Har aldri skrudd toyota før så...

Må man ut med mye for å få ut instrumentkonsollen?

Stå på!

:thanks

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! :)

Har nettopp kjøpt meg en Camry jeg også, og lurer på om det var mye arbeid å bytte til blå dioder i dashen?? Har aldri skrudd toyota før så...

Må man ut med mye for å få ut instrumentkonsollen?

Stå på!

:thanks

Du må ta ut "Ramma" rundt. Det er tre skruer oppe over instrumentene, og en skrue under nødblinkbryteren, og under tåkelysbryteren. Da får du ut ramma rundt som også disse bryterne sitter i, så du må koble fra pluggen på disse to bryterne. Siden må du løse 2 skruer oppe og nede på selve instrumenthuset for å få det ut.. Så drar du instrumenthuset ut mot rattet. Da må du smette ei hånd inn og koble fra tre store plugger på baksida for å få det helt ut. Fort gjort, men litt lirking for å få det ut forbi rattet. Siden er det jo bare å bytte pærer i soklene på baksiden av instrumenthuset..

Nå er det jo spenning koblet til disse pluggene du kobler fra på baksiden av instrumenthuset, så dersom du ikke har koblet fra batteriet, så pass på å ikke kortslutte.. Men på pluggene er det en beskyttende plastleppe som du kan dra ut over "pinnene" slik at de ikke kortslutter..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wave

Danke schön!!

Ser at det ble byttet til MOMO ratt eller noe på denne.... Har du det originale liggende noe sted? Mitt er helt løent, så må ha et nytt... alacocaina

Men de diodene du satt i, det er bare plug and play?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en rimelig god-lang pause skal jeg begynne så smått på bilen igjen.

Har startet på billinjen på Birkeland Fhs. Skal derfor få gjort endel på den nå håper jeg.

Har byttet fjører foran selv etter at det ble liten hjelp å få.

Bak er værre da mye er rundt som ikke skal være det hehe :wonder . Tar det etterhvert.

Skraper nå sammen cash til grenrør så jeg kan få bygget meg eksos (tenkte meg 2,5)

Rett etter at jeg satt bilen på bakken igjen var bilen ca rett over cm lavere, så får jeg se hvordan det utvikler seg de neste to tre ukene...

Og ja! Skal fjerne rust for det har kommet fort tilbake.

Hele vinteren er fullbooket til sveising og alt det som følger med. Nå skal det gjøres ordentlig da jeg har tilgang til verksted døgnet rundt.

Birkeland FHS ja:) Har gått der jeg oxo! Får nok et fint år sammen med arne der...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo latt Camryfellow svare, men sitter nå her og koper likevel så..:-)

Kan også nævne at til forskjell fra vanlige lyspærer er dioder avhengige av riktig polaritet, så dersom det er en som ikke lyser, så snu den. Eller helst sett alle riktig vei første gangen.. Har du et multimeter måler du hvor + og - er på kontakten hvor pæresokkelen skal sitte.

Diodene jeg brukte gav ikke nok og jevnt nok lys over instrumentene, så jeg måtte plassere dem inni selve instrumenthuset. Men Camryfellow kjøpte noen dioder som ser ut til å fungere bra utifra bildene hans.:

gå på dioder.no velg instrumentbelysning og universal... 5stk. nr 316....

Satt rett i, ingen andre modifiseringer.

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å ha hvite nåler og tall i mine instrumenter, slik som du har det.

Problemet er bare at det sitter ikke lys bak instrumentene, men forran.

Men så lurer jeg på om hvis jeg monterer blå dioder vil det lyse opp det hvite da, eller vil det lyse opp alt? Vil ha sånn neoneffekt på en måte som bare lyser opp det hvite...

er det slik du har det på din bil???

du er på utkikk etter blacklight du ;)

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider