Gå til innhold

girkassefaen... igjen!

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

noen som har opplevdt at ei "kule" på giroverføringsstaget har gått til helvette eller forskyvi seg? mitt 1. gir er forskyvi til der 3. gir normalt er. 5 gir finner man ikke fordi man ikke får stanga langt nok til høyre før den butter i plasten rundt stanga.

nevnte det til en kompis som hadde golf2 før, og han sa noe sånt som "jaja, det er sikkert den ene kula di som har hoppa av..."

noen som kjenner til dette? det er jo helvette å komme til nedi der uten å løfte bilen:mad:

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI-R

noen som har opplevdt at ei "kule" på giroverføringsstaget har gått til helvette eller forskyvi seg? mitt 1. gir er forskyvi til der 3. gir normalt er. 5 gir finner man ikke fordi man ikke får stanga langt nok til høyre før den butter i plasten rundt stanga.

nevnte det til en kompis som hadde golf2 før, og han sa noe sånt som "jaja, det er sikkert den ene kula di som har hoppa av..."

noen som kjenner til dette? det er jo helvette å komme til nedi der uten å løfte bilen:mad:

mener jeg har lest noe om dette på en tråd her for lenge siden, men husker ikke noe mere enn det, hehe

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

mener jeg har lest noe om dette på en tråd her for lenge siden, men husker ikke noe mere enn det, hehe

Enda ett av pater sine innholdsrike innlegg... Har man ikke nboe fornuftig å si, så ikke gjør det eller :) Joda, det er en kule der.... den ligger omtrent på linje mellom eksosen og midten av tannstanga... er trangt om du ikke løfter opp bilen ja... Men ellers så tror jeg ikke denne kula har fallt av, men selve justeringa til giret er jo en klemme som skrues til rundt den stanga som kommer fra gir spaken... Denne klemma kan lett løsne og gli litt på stanga da det ikke er noe spor eller noe som holder den, kun en liten bolt...

Sannsynligvis bare å løsne denne bolten og stille inn giret rett med denne klemma igjen... bare å prøve og feile så finner du ut av det.... Har den kula derimot hoppet av, og det kun står igjen en tapp der som går innin en slags boks, så har du mistet kula, og må ha deg en ny en.... koster en tier på en hogger, og veeldig lett å bytte.... bare å tvinge på den nye... trenger sannsynligvis ikke stille noe engang...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om en komplett kit med alle disse plastoverføringene på giroverføringen? kjøpte meg et slikt kit men fant ut etter hvert at det var til golf 1 jeg hadde bestilt til...

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

ja, det stemmer at jeg har lagt ut tråd om dette før. det skjedde nemlig rett før jeg kjørte ut, så jeg orka ikke å gjøre noe med det, da det var endel karosseriarbeid som var nødvendig for å kjøre igjen:D

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadda, da fikk man endelig fiksa girkassefaen! tok av luftslangen mellom innsuget og luftmengdemåleren. det var ikke akkurat lett tilgjengelig uansett! "tvang" fred_stian til å sitte og røre litt med girstanga mens jeg så hvordan mekanismen fungerte, deretter satt han den i 1. gir mens jeg skamstramma klemma som holdt staget! godt å ha dritten ute av verden!:D

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider