Gå til innhold

Bremse ombygging???

Ranger emnet

[Trio]

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

Trenger litt hjelp her nå tror jeg...

alle snakke om byggeom bremsene, jeg har de bremsene som sitter på golf/jetta 2 (de til 90hk).

Hører folk sier at det er mulig og forsterke dette systeme..

Stemmer det og i såfall hva gjør jeg ??

Fikk et tips om at det var bare og bytte til gti skiver og klosser.

men vil konstantere at dette funker før jeg kjøper deler liksom.

Mvh Sl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Må vel bytte calipere og bremsekraftforsterker og tror jeg ? Andre kan sikkert bekrefte/avkrefte denne informasjonen...

okey.. du skjønner jeg har en g60 bremsekraftforsterker også skjønner du.

men fikk liksom ikke plass til den... er det bare jeg som er en idiot eller må man borre opp nye fester ??

men skjønte ikke hva jeg skulle sett på den som styre strøm, og så så det ut som at det var abs på den men det har jo ikke jeg så det trenger jeg vel ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audun Aas

men må du ikke ha skiver bak og da?

forran kan du jo bare kjøpe GTI skiver og klosser på biltema da....passer rett på ;)

okey, har skiver bak.

Gti bakstilling ;D

men du disse biltema skivene?, er det noe dritt eller funker de faktisk?

Eller burde jeg gå for brembo ??

mener at det kjekt at man kan stole på at bremsene fungere liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! biltema ja, har ikke prøvd dem selv, men har hørt av en del at dette funker ;) men brembo er jo kjent for en DEL mer kvalitet da, men prisen er sikkert deretter.....

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe deg skiver..så kjøp deg Brembo Max skiver hos Mekonomen eller noe... det er ventilerte skiver som er borret og slisset...meget gode:) koster vel ca 640kr pr stykk tror jeg...

Ellers så kan du jo kjøpe deg green stuff klosser og da, tåler mye varme og juling de, funker kjempebra:)

Eventuelt å gjøre det samme som meg...kjøpe komplett Bahnbrenner bremsekit:)

koster men, da har du iværtfall bremser til de fleste motorer du kan få stappet neddi en Golf 2:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tplassen

Skal du kjøpe deg skiver..så kjøp deg Brembo Max skiver hos Mekonomen eller noe... det er ventilerte skiver som er borret og slisset...meget gode:) koster vel ca 640kr pr stykk tror jeg...

Ellers så kan du jo kjøpe deg green stuff klosser og da, tåler mye varme og juling de, funker kjempebra:)

Eventuelt å gjøre det samme som meg...kjøpe komplett Bahnbrenner bremsekit:)

koster men, da har du iværtfall bremser til de fleste motorer du kan få stappet neddi en Golf 2:D:D

Okey har du noen url på disse delene ??

og hvor mye koster kitet ditt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå på mekonomen..

Fant disse skivene Bremseskive foran 1987-, med ABS, 239x20mm, ventilerad Brembo Max (slitsad) 02-09.4765.75 (702,-)

men tror kansje jeg får litt rabatter der inne:D

så må jeg har nye klosser og bremseskjold:(

faen disse gamle bilene, det blir for mye penger av små summer også, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider