Gå til innhold

Snuten er treig

Ranger emnet

daho

Anbefalte innlegg

Vet akkurat åssen du har det, bortsett fra at det var bare bilen min den tida jeg ringte som jeg visste hadde hatt innbrudd, men var en 3-4 til lengre ned i gatene.

Jeg reiste også ned på politikammeret for å anmelde det, meg og fatters, men bare slo av en prat om tinga og aldri hørt noe mer.

De vakke oppe å kikka på bilen engang, ingenting gjorde. Annet en å sende meg en brev noen mnd seinere om at saken er henlagt. Det fikk de andre beskjed om også.

Men ikke alle de andre var fornøyd med det, så fikk no utstyret tilbake.

Teit at det må foregå sånn.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi har verksted kom noen å kjørte igjennom en låst port slik at den ble vraka, og stjal to stk 2'er golfer fra oss. Disse sto uten skilt og var derfor ikke forsikret. De parkerte igjen en vraka sierra som viste seg å være stjålet et par dager tidligere.

Politiet kom og så litt på stedet, og tok imot anmeldelse. Bilene ble observert på en bensinstasjon 10 min unna, og tyvene ble filmet, med klare bilder av ansiktene.

Dette var for et par år siden nå, og vi har ikke hørt noe mer fra politiet... Bilene som ble stjålet var rent tap for oss..... Jævlig irriterende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har papirer på alt som ble stjålet.

Politiet var her i en time. De stjal til og med askebegret som jeg hadde lagd. Plate knekker og popnagler. Fullt av aske og sneiper.

Hvem faen er så dum at dem gidder å ta med det.

Politiet tok prøve av blodet på ruta, dette var ihvertfall en politimann som kunne jobben sin. Stjal til og med skjerfet mitt.

Verktøyet og cd mappa syntes jeg at jeg kunne fått beholdt, og isskrapa mi, betalte 14kr for den.

For håpe at det er dyrt å reparere bilen, sånn at jeg får penger isteden, 2 dører må byttes, og de to andre må lakkeres.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daho

WOW! Dem ringe meg nå. Lurte på serienummer til cd spilleren. Noe jeg ikke har, siden jeg byttet den med en annen spiller. Slik at dem har flere spor å gå etter. Fint å se at dem faktisk gjør jobben sin.

Det er bare et standard spørsmål dem spør for at det skal virke som om de gjør noe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driter i om fronten er på eller ikke. De bryter seg inn uansett fordi alle er så jævlig late at de ikke tar fronten ut av bilen. Men gjemmer den, og de finner den siden to av bilene ikke hadde på fronten.

Lage liste over hva som ble stjålet:

1. Cd spiller

2. 2 x 12"

3. forsterker

4. 2 x 6x9"

5. cd mappe

6. mobil lader

7. skjerf

8. fjernkontroll til cd spilleren

9. verktøykasse

10. diverse penner og nøkkelringer (uten nøkler)

11. askebeger laget av popnagler og plater. (stappet med aske, sneiper og snus.

12. Gullkjede og gullarmbånd

13. Orginalt askebeger.

Det jeg kommer på i farta. Anlegget var ikke synlig. Kun cd spiller

så det må ha vært noen som vet at jeg har anlegg i bilen. En pose full med dvd filmer og fyrverkeri ville dem ikke ha.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp.. dem bryter seg inn uanhakkesett..

River ut anlegget, sånn at det henger etter en ledning eller 2. Og så lar det bare henge der, vist dei ikkje finner fronten i bilen..

Dei er såpass grøthoder, at dei tar hva enn som er innenfor rekkevidde.. Alt fra et par kronestykker, til halvtom sprayboks, skolesekk, Håndbok for Elektrikeren boka, billige bilxtra høytalere.

Men tar ikkje dyre boston høytalere som henger 10 ganger dårligere fast..??

Siste innbruddet savner eg bare forsterkeren fra..

Dei prøvde på anlegget, men lot det henge, da eg hadde fronten inne i huset..

Prøvde på høytalerene i dørene, men klarte bare og få av 1 gitter på den ene høytaleren. (hvorfor bare bruke 2 skruer, når 20 og funker :D )

Litt drit med forsterkeren for d..

Og som "ungdommer" flest, så har man ikkje råd til og forsikre sånne ting..!

Sånne idér som og "flette" inn barberblad i tauen til krabbeteinene og sånt, er eg absolutt heeeeeeelt for!!!

Bra tenkt av hvem enn som har utført det.! (og velfortjent til dem som har nermest fått skjært av seg fingrene på det)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Det er bare et standard spørsmål dem spør for at det skal virke som om de gjør noe..

Du tror de later som de skriver ned serienummeret? :rolleyes:

Alt politi gir ikke faen. Har selv blitt frastjålet en bil og "servicen" hos politiet har vært upåklagelig. Har selvfølgelig prata med noen som ikke har vært særlig interessert, men de fleste etterforskerne jeg har prata med er seriøse og tar jobben sin på alvor.

Problemet er ikke hva politiet "gidder å gjøre", det handler om penger. Budsjettet til politiet kan dere være med å bestemme ved valget til høsten, slik at de har muligheten til å "gidde mer".

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider