Gå til innhold

Navigasjons-software til laptop

Ranger emnet

BeemerZ1

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne meg et navigasjons-program som funker bra.

Det betyr at også kartet over Norge bør være ganske nøyaktig...

Jeg har fra før MS AutoRoute 2002 og 2004, men dette er ikke helt den typen program jeg er ute etter.

I 2004 versjonen er til og med ikke veiene i Norge med (bare de største hovedveiene), så dette viser jo hvor viktige vi er :rolleyes:

Jeg har nå funnet meg et kult program som heter Map Monkey.

Dette er et gratis navigasjons-program basert på Destinator (dvs. det er uten kart, disse henter det fra Destinator), så da vurderer jeg å skaffe meg Destinator.

Noen som har noe peiling på noe annet som funker?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Earthquake

Hei,

TomTom fungerer veldig bra i Norge. Har det ikke selv, men kjenner flere som har det og alle mener det samme.

Ja, men så vidt jeg har forstått er Tom Tom til PDA, og ikke vanlig PC (Win XP)?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomTom er kun til PC ja, jeg har for det meste brukt Autoroute 2005, og Destinator.

På Autoroute 2005 er det full dekning over hele Norge, med detaljerte kart, husnummer, veier, osv. Det eneste jeg savner her er en stemme som sier hvor jeg skal kjøre, det er ikke så voldsomt bra å kikke på en skjerm mens du kjører.

Destinator er det programmet som jeg liker best nå, men det har sine bugs det også. F.eks hvis du kjører motsatt retning av dit du har sagt du skal, så får du aldri opplyst om dette, du får bare beskjed om at du er 200 meter fra målet, så 500 meter fra målet osv. Egentlig ikke så alvorlig, men irriterende.

Destinator er genialt laget der du kan velge nattmodus og mye tull og vas, så jeg vil si at du bør prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Eneste programmet som forklarer veien på PC som jeg har funnet ut av er Mapsonic fra ViaMichelin. Har ikke prøvd det selv, men har prøvd alle de andre. Autoroute 2005 blant annet. Viser hvor på kartet du er med GPS og hvor stor fart, tid igjen til målet osv. men ikke hvor du skal svinge..

TomTom er samme som autoroute på PC, men har anvisning på PDA ja. Litt dumt egentlig :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Tenkte jeg kunne dra opp denne tråden litt.

Navigasjon til PC i bil som jeg har funnet ut fungerer skikkelig er

Destinator 3 (For kart) og Map Monkey. I tilllegg må du ha Destinator SDK for en spesiell DLL.

Map monkey er tilpasset små skjermer med touch.

I tillegg med USB FM radio, TV osv. og programmet Road Runner kan du få til noe sinnsykt stilig!

EDIT: Mapsonic tar ikke med ferjer. Litt dumt i norge kanskje? doh

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider