stianhansen Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Jeg skal justere tenninga på bilen min(86mod Camaro Z28), og det står i Chilton boken min at jeg skal "disconnect the single connector tan/black wire at the right rear valve cover", men jeg finner ikke denne ledningen. Noen som har peiling hvor den kommer fra eller hvor den ender opp? Stian M H http://www.team-htr.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Vel, noen ganger kan den være vanskelig å finne, men let nøye i "kabelpølsa" som går mellom torpedoveggen og høyre toppdeksel. Kan være på undersiden, og du må vri litt i bunten osv. I verstefall inni den svarte plastikken, men sjekk litt nærmere fordeleren og, kan være noen variasjoner. Finner den nok! EST-bypass ledning: Den ledningen går mellom tenningsmodulen inni fordeleren, til styreenheten under dashbordet. Når den er koblet fra mister styreenheten mulighet til å kontrollere tenningen (motorlampa vil lyse - dette er ok), og den får fast/stasjonær tenning (Fordeleren på TPI har ikke vekter/vakuumklokke). Du som har kompressor vil vel stille den til originalt? Stemmer det at den skal være 6grader FØD/BTDC? Håper dette hjelper... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Kommer vel til å sette kode 42 når motoren blir startet med EST bypass ledningen koblet fra, med påfølgende “Check Engine" eller "Service Engine Soon” (husker ikke hva det ble kallt i ’86) lampa lysende. Kan vel cleares ved å koble fra batteriet (tror jeg), mener også å ha hørt at den forsvinner etter 50 oppstarter hvis feilen som genererte koden ikke er der lenger...Correct me if I’m wrong :) Har hørt både 6 og 8 grader BTDC orginalt på TPI...... Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg