pahf Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 for å lære litt mer er jeg nysjerrig på hva de forskjellige utrykkene som ofte blir brukt på dette forumet betyr. Som fks. Q? qts? vas? Og de andre jeg ikke kommer på navnet på? Hvis det er noen andre tråder som har tatt opp det er det bare og linke, eller er det noen sider jeg kan lese som forklarer det? Vært greit og vite :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Fs - is the free air resonant frequency of the transducer. Qes - is the electrical Q of the transducer. Qms - is the mechanical Q of the transducer. Vas - is the compliance volume of the transducer. Sd - is the area of the transducer diaphraghm. Xmax - is the maximum displacement limit for the transducer before ten percent (10%) distortion is reached. Re - is the DC electrical resistance of the voice coil. No - is the reference efficiency of the transducer. Pe - is the continuous thermal power rating for the transducer. søk litt etter "thiele small" på google. så finner du litt informasjon, jeg har selv ikke klart å finne noe spesielt utdypende informasjon om dette. Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Paasan Fs - is the free air resonant frequency of the transducer. Qes - is the electrical Q of the transducer. Qms - is the mechanical Q of the transducer. Vas - is the compliance volume of the transducer. Sd - is the area of the transducer diaphraghm. Xmax - is the maximum displacement limit for the transducer before ten percent (10%) distortion is reached. Re - is the DC electrical resistance of the voice coil. No - is the reference efficiency of the transducer. Pe - is the continuous thermal power rating for the transducer. kunne noen oversatt de utrykkene mr.sq ikke hadde med til norsk hadde jeg blitt takknemmlig :) Takk for de svarene jeg har fått :) er en nysjerrig jævel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Flotte greier, takk skal du ha :) Skjønner litt mer når jeg ser spec's på elementene i framtide nå. liten fordel hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by pahf Flotte greier, takk skal du ha :) Skjønner litt mer når jeg ser spec's på elementene i framtide nå. liten fordel hehe. Er selvfølgelig bra å forstå hva de enkelte paramerene er for noe, men det viktigste er å se sammenhengen og relevansen, men slikt kommer etterhvert. Det viktigste i starten er å ha viljen til å lære, for det er det desverre mange som ikke har. Lykke til videre! mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Regner med jeg kommer til å forstå sammenhengene litt senere. hi-fi har bestandig vært en lidenskap blant mannfolka i familien, men det med bilstereo er det bare jeg som er blitt bitt av basillen. Men med penger,fornuft og tolmodighet satser jeg på at det blir kvalitet til slutt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg