Gå til innhold

Frontsett til Audi S2/80

Ranger emnet

tvindal

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver å monterer anlegg i min s2 avant. er nesten ferdig baki, men så kommer audi's genistrek, joda, kun 10cm. hull i dashbordet... det var alt... så derfor må jeg bygge noe i dørene som kan ta 16,5 sm. (6,5") høytalere...

Noen som har prøvd dette? eventuelt biler og tips?

takker for alle tips jeg får... eventuelt noen som vet om noen som har noe kit til disse bilene?

Mvh Terje

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

Heisann!

Driver å monterer anlegg i min s2 avant. er nesten ferdig baki, men så kommer audi's genistrek, joda, kun 10cm. hull i dashbordet... det var alt... så derfor må jeg bygge noe i dørene som kan ta 16,5 sm. (6,5") høytalere...

Noen som har prøvd dette? eventuelt biler og tips?

takker for alle tips jeg får... eventuelt noen som vet om noen som har noe kit til disse bilene?

Mvh Terje

stapp nedi et fosgatesett med en 4"+ diskant fjern luftslusa(det runde lille hullet ved siden av høytalerhullet)og sett diskanten nedi der. har sett flere audier med det.fungerer som bare det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette men rockford leverer ikke lenger 4" i annet en det billigste settet, å det står i dårlig stil med resten av anlegget for å si det sånn.

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe deg disse RC420.gif for 1.795.- , veil pris i Norge 3.590.- Dette er splitter nye varer fra ett konkursbo.

Om du lurer på hvordan de er, så kan du jo spørre Ola med S2`n her inne. Han kjøpte ett sett med sånne av meg for en tid tilbake. OBS!! Jeg tror det er bare ett sett igjen, så jeg kan ikke garantere at det kan leveres. Jeg må eventuellt sjekke for deg om det er ett sett igjen enda.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet men bilen er demobil for Rockford Fosgate/Autohifi As da jeg er forhandler fra dem. så må nesten ha dette :D

Men ellers tak for tilbudet. Vurderer å kjøre bilen inn til Bilradiospes. og få dem til å bygge noe i dørene til meg som er litt heftig :)

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet men bilen er demobil for Rockford Fosgate/Autohifi As da jeg er forhandler fra dem. så må nesten ha dette :D

Men ellers tak for tilbudet. Vurderer å kjøre bilen inn til Bilradiospes. og få dem til å bygge noe i dørene til meg som er litt heftig :)

Da kunne du vel kanskje sagt det med en gang eller hur..... ? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde alle snart viste at jeg var forhandler jeg. å at jeg drar til bilradiospes. er kun hvis jeg ikke finner noen annen utvei.

Men sorry, og jeg sa takk for tilbudet :)

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde alle snart viste at jeg var forhandler jeg. å at jeg drar til bilradiospes. er kun hvis jeg ikke finner noen annen utvei.

Men sorry, og jeg sa takk for tilbudet :)

Ditt tap ;) Har kun god` ord om settet jeg kjøpte av gringo iallefall..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikser vel noe, må h a rockford når alt det andre er rockford og jeg selger rockford. Men er helt sikkert et veldig bra frontsett. :)

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikser vel noe, må h a rockford når alt det andre er rockford og jeg selger rockford. Men er helt sikkert et veldig bra frontsett. :)

Hehe, skjønner! Så litt etter rockford selv, men de hadde ikke gode 4" lengre som du selv sier.. Men så fant jeg gringo! :)

post-343-13804850825573_thumb.jpg

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eventuelt få de til å importere et sett da vettu... funker lyden bra sånn som den er monter? blir ikke "flat" lyd?

Hmm, jeg har drevet mye med bilstereo, men er ikke ekspert da.. Så hva du mener med om lyden er flat, skjønner jeg ikke :)

Flat lyd, er for meg frekvenskurven..

Det eneste problemet med denne monteringen, er at jeg får ikke satt fast 4" skikkelig, da jeg måtte brette inn to av festeørene for å få den på plass.. Men de funker fint fordi da.. Men hadde trolig blitt bedre hvis de hadde satt fast skikkelig :)

I tillegg har jeg to 5 1/4 coax i bakdørene, som fyller ut lyden litt bak.. Etter å ha dempet litt de bak, så synes jeg selv at lydbildet er helt ok, om ikke annet :)

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola; Det som ganske mange gjør i Audi 80 dashboard`et er å legge en stripe med Sikaflex eller tilsvarende produkt rundt kanten av elementet før man legger det nede i hullet. Ikke bruk for mye, da blir det ett helvete å få ut, men en passe menge er mer enn nok til både å få det tett rundt elementet og å holde det på plass. Lydmessig så er det ganske stor forskjell på at det er 100% tett rundt elementet og at det lekker luft rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider