Gå til innhold

Import/frakt av amcar fra USA til Norge/Sverige

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Min far har nettopp kjøpt seg en '68 Impala SS convertible, den står hos en venn av han i Ft. Lauderdale, Florida. I forbindelse med dette fikk jeg oppgaven med å høre hva dere andre har av erfaring med import av bil til Norge. Håper noen kan hjelpe.

Lurer hovedsaklig på frakta over dammen (ikke toll-delen):

Fraktmåte? (RORO/Container)

Selskap/firma? (Din erfaring, eller foretrekker/anbefaller)

Frakttid? (Ca. Hamburg/Gøteborg/Drammen/Oslo)

Priser/forsikring? (Hentet hjemme ved leiligheten vår i North Palm Beach)

Fatter kan tenke seg å hente den i Gøteborg, og kjøre den inn selv med US-skilter (Er jo citizen og har lappen i Florida). Noen fordeler ved å hente den der? Pris?

Og sist for brodern og meg med Amcar-interesse: Hva med å ha felger/preppa girkasse/understellsdeler i bagasjerommet? Noe plunder i havna? Tyveri-fare? Forklaringsproblem hos Tollvesenet? Hvis bilen kommer til Gøteborg, var tanken at bror og jeg kjørte en annen bil med dette flytta over i den, så fatter slipper krøll på grensa inn i Norge (Vi tar evt det).

Forventer ikke noen avhandlinger på doktorgrad-nivå, men kom gjerne med en begrunnelse til hva du anbefaller hvis det passer seg sånn.

På forhånd mange takk :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.schumachercargo.no/

Jeg sendte en pickup med noen kompiser fra california, schumacher er et litt mindre firma enn california shipping og har knallbra service. tror de sender fra florida og. kosta vel 13k å sende pickupen, bilen kom til oslo. tok ca 2 mnd etter at vi forlot Calif.

Bilen ble kjørt inn i container. Fikk ingen skader

Det går nok bra å ha med litt deler til "impalaen", men jeg har hørt om folk som har fått ting konfiskert som har ligget i biler som ikke har vært dokumentert.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider