Gå til innhold

Hva har DU gjort med understellet på din volvo 240?

Ranger emnet


Heggis

Anbefalte innlegg

som subject sier; Hva har du gjort med understellet på DIN 240(eller X-240). og hvordan fungerer det? forteller gjerne ;)

 

 

selv har jeg bare montert senkefjører 45mm type lesfjørs(?)

å forrige eier skifta til nye orginale dempere rett før jeg kjøpte den. Har store planer for bilen min.. som sikkert mange av dere andre også har, derfor vil jeg gjerne lese andre sine erfaringer.

 

 

 

mvh

 

Stian Friis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt egentlig, men det gjorde stor forskjell fra originalt:

 

Krengingsstag fra turbo, 23/21 mm

Sachs Advantage dempere foran og bak

195-dekk på 15" Virgo

 

Synes det er praktisk at bilen er så høy som den er, så jeg kommer ikke til å senke. Jeg prøvde med stasjonsvognfjærer bak ei stund, men det ble litt for ubehaglig ved tom bil.

 

Ellers har jeg skiftet bærearmforingene - det anbefales! Nytter ikke hva man gjør med understellet ellers dersom foringene er slitt. De ville ha 3000 på Volvo for å bytte, og ingen bakgårdsverksteder ville gjøre jobben for under 2800. "Og støter vi på problemer må du betale mer!" Shit, og jeg hadde to biler som begge trengte nye.

Så jeg kjøpte de originale foringene til 400 kr paret, rørdeler mm. for 250, og lagde en kopi av Volvos spesialverktøy. På den måten sparte jeg tilsammen nærmere 5000 kroner, og fikk samtidig gleden av å selv greie dette som Haynesboka sier er en verkstedsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har så å si originalt understell:

 

bake har jeg montert to stabstag (orginale sådanne), og har luftdempere (pga dekkene tar i hjulbuen med org dempere, skal valse buene når jeg får tid)...

forran har jeg senket den ca 40mm med kortere fjærer og dempere (fikk tak i noen pent brukte):) å kjører på penta-felger med vinterdekk på 185/65-15 dekk foran og 195/65-15 bak...

 

har også skiftet alle foringer/ledd under hele bilen (kommer vell polyflex-foringer neste gang)

 

har planer om større stabstag bak, å evt forran, tuv-godkjent senkesett m/dempere samt div stag under bilen for mere avstivning...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 40mm senkesett (lesjefjørs)

 

Og bare for å ha sagt det, jeg synest den ble Mye bedre og kjøre i forhold til orginal fjærene.

 

I en brå sving, som jeg før måtte ta i 40 max fordi bilen nesten "veltet" den tar jeg nå i 60km/t +

 

Jeg er veldig fornøyd.

Gass dempere blir det vel en dag.. og kansje stab stag også :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understell ja..

 

Forran:

Monroe Reflex gassdempere.

Lesjøfors fjærer (75 362 VA/Front)

23mm stabstag.

Bilde:

 

senking_2.jpg

 

Bakstillnga:

DeCarbon svarte (ikke de oransje som fulgte med volvo`s senkesett før i tida)

Lesjøfors fjærer (75 361 HA/Rear)

25mm Stabstag.

Bilde:

bakstilling\bakstilling2_small.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår