Gå til innhold

Bytte av luftfilter på A4

Ranger emnet

al3x

Anbefalte innlegg

Hei,

Nettopp kjøpt meg en '96 modell A4 og så lurte jeg på hvordan jeg får bytta luftfilteret?

Er en stor boks til venstre i motorrommet som jeg antar at luftfilteret er i :rolleyes:. Men kan jeg bare skru fra hverandre den boksen, var kobla til noen ledninger også?

Mens jeg først skriver her...

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et greit eksosanlegg (som lager litt grom lyd). Og noen greie senkesett til den samme bilen?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor sitter i den?

Er det en 1.8T så sitter luftfilterboksen foran på høyre side i motorrommet. Skal du ha openair-filter er det bare å fjerne hele plastboksen og sette på filteret etter luftmassemåleren. du kan skru løs den dingsen med noen ledniger koblet innpå som sitter opp på luftfilterboksen, og feste den et annet sted. Ingen problem det.

Tar deg vel ca 1 time å bytte luftfilteret hvis du har 10 tommeltotter.

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Vurderte å gjøre det samme med min bil (97`a4 1.8-20v)

Men fyren på det lokale verkstedet anbefalte meg å ikke bytte til sportsfilter da luftmassemåleren visst ble veldig lett ødelagt da...

Noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Det er mye fram og tilbake ang. dette.

Dersom en bytter til filter som er satt inn med olje kan den ryke dersom en setter det inn med for mye olje. En får også kjøpt sportsluftfilter som ikke er satt inn med olje.

For mange hjelper det å rense LMM med isopropanol dersom en skulle være så uheldig og få oljefilm på måleren.

Jeg kjører selv med oljeinnsatt filter på min Golf 4 GTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å gjøre det samme med min bil (97`a4 1.8-20v)

Men fyren på det lokale verkstedet anbefalte meg å ikke bytte til sportsfilter da luftmassemåleren visst ble veldig lett ødelagt da...

Noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Jeg hadde konisk filter på min a4. det var en 1.8 20v 125 hk.

Kjørte med konisk filter i 2 år jeg uten at det gikk galt.

(gikk ikke galt etter 2 år heller men det var da jeg solgte den.. :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider