Probe GT Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Hender at da jeg skrur opp bensin lokket så kommer denne 'fsssh' lyd.. og luften blir sugd inn i tanken.. Er dette et problem? Åssen følger kan dette ha? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Dette pleier jeg også å oppleve om jeg skal fylle bensin og tanken er tom nok. Har aldri tenkt over at det kunne vært noe problem egentlig, så nå ble jeg litt nysgjerrig. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Problemet er at luftinga til tanken ikke funker eller er tett. konsekvensene er at motoren ikke får den mengden bensin den skal ha. Ta et 4 mm bor og lag hull i lokket. "Problem solved" Gjorde det på corolla'en til onkelen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Ja tenkte på dette med at det blir litt for mye for bensin pumpa og at den ikke greier å gi nok bensin til motoren.. men er det ikke ventilen som sitter i bagasje rommet som styrer dette til tanken? vil helst ikke ha hull i lokket da fukt og smuss kan komme i tanken.. :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Kan hende det skal være sånn, ikke borr hull i tanklokket, hør på ford og finn en annen probe og sjekk. Merca te gamla var slik, ikke noe problem, er værre hvis det er trykk i tanken, da spruter det opp igjen hvis du fyller "for mye". A4`n te pappa er også slik, at det blir vakuum, kan kanskje ha noe med rensinga av bensin-dampen å gjøre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Ja, skal få sjekket det opp, men som sagt det virker ikke å ha noen negativ virkning på motoren så alt er vel under kontroll. Men er det ikke noen ventil i bagasje rommet, eller er jeg helt på jordet? Takker for alle svar hittils:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Det er normalt at det er litt vakum i tanken som kommer ut nå du tar av troppa og bilen tar ikke noe skade av det. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Ok, får håpe dette stemmer men skal holde øynene åpne etter noe lureri fortsatt! :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg