Gå til innhold

Kabel kobling..! Spm

Ranger emnet

Canepa

Anbefalte innlegg

Ok tror jeg har forstått det riktig med tanke på hva som er hva men har noen spørsmål.

Gul = konstant strøm, bør jeg legge opp egen ledning fra + på bat til denne ?

Rød (ACC) = Memory strøm tror jeg. Men litt usikker. Hvordan kobler jeg denne ? har en følelse av at denne også styrer on/off på spillern allså den påvirkes av tenningen på bilen ?

Skal denne kobles sammen med konstant eller finnes det en egen ledning for denne i dette nettverket av farger og ledninger ?

også var det rød/gul ledning som er belysning tror jeg. Hvor gjør jeg av den ?

På forhånd takk :)

Mvh

Ray

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk ledninger du burde koble opp selv, fra batteriet til spillern...+ og - ( strøm og jord) Ellers trekker du den siste fra tenninga di og fram til spillern, da sitter du med 3 ledninger. ( prøvelampe er en fin ting her)

Koble den fra tenninga på + (strøm) på spillern, så kobler du jord (svart) på (svart) på spillern, og den fra + (batteriet) på memory (gul) på spillern, dette hjelper spilleren med å huske instillingene, så du slipper å stille den inn for hver gang du skrur på spillern.

Om du har gjort dette riktig slår spillern seg av/på når du vrir på tenningsnøkkelen ;)

Da de orginalkablene som er lagt opp fra før bruker å være minimale, er det lønnsomt å legge opp egne kabler, altså større diameter = mere strøm, ja.. virker mye bedre, enkelt sagt ;)

Gul = Memory - Konstant strøm (den kan være blå)

Rød = Power (+) - Tennings-strøm

Svart = Jord - Gods

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider