Gå til innhold

tufoil, direct hits, magnetizer.funker det????

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

fant ei side det dei hadde olje tillsetning som gjorde du fekk betre smøring og meir effekt, minder bensinforbruk osv.

http://www.outline.no/magnetec/tufoil.html

dei hadde og noko som heite direct hits. det montere man mellom tennplugg og kabel. dette skal gi betre gnist og meir effekt, reinare motor, mindre drivstoff forbruk

http://www.outline.no/magnetec/direct_hits.html

det var også noko som heite magnetizer. monterer det på drivstoffrør og inntaket til luft og skal likerette den magnetiske polariteten i ionana til luft og bensin.

http://www.outline.no/magnetec/hva_er_magnetizer.html

nokon som har hørt/prøvd dette???

er dette noko å prøva på ein bil eller er dette bare tøv??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har "latt meg lure"

På min Chevrolet Astro har jeg montert KN-luftfilter, såkalte HALO-plugger med mye sterkere gnist, og Tufoil oljetilsetning i motor oljen.

Pluggene og luftfilteret byttet jeg når disse uansett skulle byttes, så det har ikke kostet meg mange kronene ekstra. Pluggene kjøpte jeg direkte fra USA og betalte derfor halv pris av hva man må ut med for HALO-plugger i Norge.

Jeg vet ikke hvor mye dette virker. Har ikke gått vitenskapelig til verks. Men Astroen min bruker ihvertfall mindre drivstoff på langkjøring enn fabrikkens ofisielle tall.

Siden Astroen ikke er direkte lav på forbruket, antar jeg at fabrikken har pint disse tallene ned så mye som mulig for at det skal ta seg bra ut(?) Likevel kommer jeg altså under på en vanlig tur med vanlig kjøring mellom Oslo og Kristiansand (0,95L/mil med en bil som veier 2 tonn, har aerodynamikk som en murstein, automatgear, AC, 4,3L Bensinmotor på 193 hkr.

Men som sagt: Jeg vet ikke mer enn dette. Kanskje er det bare jeg som er god til å kjøre bilen?

Tror uansett slike ting virker mest på svære gammeldagse motorer. Hørte om en annen type som hadde registrert en effektøkning på 17 hkr på en amerikansk bil. Høres kanskje mye ut, men hvis bilen f.eks hadde over 300hkr er jo ikke 17 hkr allverden.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider