Gå til innhold

Dump ventil

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Det er mange komponenter som du må sifte vis du skal sifte til større turbo,porte,smide stempler skifte kam,turbokam.porte,innsugutsug.pakninger,gerne titan,pakninger,de holder lengs når varme mengden blir så høy og det trykket,bygger e30 circus effekt på den blir 500++hk vis alt går etter plan,så dette er det jeg og min skru geng har kjøpt,og annbefalt.vis du vil unngå og karamel stempler så gjør du dette,men vis du vil unngå og skru for mye,Så kan du jo bare kjøpe en turbo motor,med effekt ønsket,og bytte motor såklart.jeg er broren til han probegt.så jeg har skrevet dette.Ikkke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lærte du ikke om bruken av komma på skola?? :) Ble nestn sliten av å lese.

D er forskjell på om du skal ha f.eks. 250hk enn 500hk som du..

Trenger ikke bytte alt det der for å ha større turbo. Har turbo som klarer 1.7-1.8bar jeg, er ikke dermed sagt at jeg lader d. Er bedre med en som leverer høyt trykk og passe varm luft, enn en liten en som leverer høyt trykk og gloheit luft. Er det som skjer når du skrur opp mye trykk med for liten turbo.. Da hjelper det lite om du lader 1.5kilo hvis det bare kjem ut glovarm luft...

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kverulere videre...

 

Men du skriver om en E30? Når var det samtale emne?

 

Men når det gjelder din motor(Probe GT) så kjenner jeg ikke den så godt men med tanke på ford sin turbo erfaring så tror jeg at man kan nok slenge på en anelse større turbo uten å skifte på bunnen! Men alt avhenger av hvor mye du vil ta ut av motor!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den broren min, han er og blir veldig irriterende for oss alle.

 

Det er en MX-5 motor som sitter i den. Ford har dullet litt med den, er ikke sikker på om turboen var der fra før, men ford trimmet den. Bilen og motoren er produsert av mazda co. productions i USA.

 

Hva tror dere nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 2.2 Turbo intercooler, vis jeg ikke har lest feil så er det en mx-5 fra bånn av. Kan hende at ford har borra litt i den, for den har bare 4 sylindrer, med 12usle ventiler hehe. Men fy faen som den går.. =) 150hk, men momentet er skremmende høyt, men det har jeg ikke målt. Men fantastisk drag i den! Men skulle tro jeg hadde høl i tanken da man dro på notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår