Gå til innhold

LMM etter turbo?

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Hvis det er en mekansik luftmengdemåler med spjeld kan du ikke gjøre det.... Det kommer mere luft igennom måleren en den måler ettersom lufta er under trykk og man kan få noen rare luftstrømmer rundt spjeldet..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det luftmengdemåler(denne har alltid spjeld) vil denne måle feil pga trykket, er det Luftmassemåler vil denne måle feil pga at tettheten på lufta forandrer seg, bare sett på dumpventilen og prøv du, skal jo være bensinkutt når dumpen slipper likevel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet som kan oppstå om man flytter en lmm av trådtypen etter turboen,er at man kan få problemer hvis at turboen "spytter" litt olje ut i lufta,som vidre legger seg på tråden i luftmassemåleren.på denne måten kan både signalet bli feil å lmm gå sund..Det samme gjelder om mar har veivhusventilasjonen orginalt,det kan komme diverse gørr ifra den som også kan gjøre samme skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, veit det skal sitte en eller annen form for popoff på B230FK orginalt, men denne er i så fall fjernet på min motor. Er dette en resirkulerende eller er innsprøytninga klar over det ekstra lufttapet hver gang man går av gassen?

 

blir uansett ikke aktuelt med noe resirkulerende på meg, hva kan egentlig gå galt annet enn litt mye bensin og dermed litt sur motor noen tidels sekunder.. henter seg tross alt kjapt inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår