Gå til innhold

bremse problem

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

har byttet de meste av bremse deler på bilen no, bremse slanger,klosser,skiver å alt de der..

 

skulle til å bejynde å lufte bremsene. å då kom problemet..

 

alle bremse slanger å rør på bilen er heilt tomme for bremse veske, å vi bejynder å lofte heile systemet..

 

bremse veska kjøme heilt grett ut på kalipterene framme..

men kjøme sovidt ut nåke bake..å når vi trykker på bremse pedalen, so er bremsa hard halveis inn å når vi trykke pedalen heilt inn, so er bremsa heilt dau..

 

halveis inn pedalen då kjennes bremsa heilt okej ut

å når vi trykke på pedalen frå halveis brems å heilt inn, so virka de ut som der ikkje e nåke teng for liv i de heile tatt

 

nåken som har hatt samme prøblemet før?

 

blir so irritert over heile greia..

 

har brukt samme lufte måte på andre bila når vi har bytta kaliptera før..å då har de gårr heilt glimrandes..

 

einaste forsjellen er at då er der bremse veske i slangane, men der er ikkje på min bil når vi bejynte å lufte

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det samme problemte selv, drev og lufta, og kom nesten ikke no sprut/trykk i høyre bak, vi fixa det med evig pumping og lufting, drev en stund!! så anbefaller og kjøpe en sånn bleed ventil beregna te lufting av bremser! sparer mye tid og det er ikke så dyrt.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får vel kjøpt disse på biltema/mekonomen/torshov, er ikke så dyrt, de beste er sånn at du bare fester en slange på lufte nippel'n og bare pumper på bremse pedalen! den skiller mellom luft og væske og sperrer luft inn igjen, sparer masse tid, og du kan leie den bort te kompiser;)

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/search/searchres.asp?strSearch=bremselufter

 

Link til den på biltema, men finns bedre og mer effektive også, hør på mekonomen,

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men går de ikkje and å mekke sej nåke til å brute til luftinga da? haster litt me å få fiksa de..har so å sei ikkej tid til å vente på å bestille:(

 

går de ikkje å sette på en slange inn på den nippelen da å so går slangen nedi ett glass da med bremse veske..so pumpa du berre på pedalen fleire gonga?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lager meg en enkel halvliter flake med slange, men der må jo vri på nippel for hver gang, men får du tak i en enveis ventil funker jo det! men må passe på at er tett, sånn at ikke kommer luft inn igjen, får du fixa dette, kan du bare pumpe så mye du vil på pedalen til det er i orden.

 

Du må jo selvsakt sjekke at rørene dine bakover i orden og at ikke er no dritt i kalipen! som kan stenge på nippel også.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej...men om du tar den flaska med bremse veske.. å en slange frå nippelen å ned i flaska trenger du då å stenge nippelen kvar gong du skal sleppe bremse pedalen da?

for at lufta kommer no ikkje innijenn da..kjøme no berre bremse veske inn..men er vell ikkje so bra de da at bremse veska går ut å so inn ijenn?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer du og få dette tett, som slange nedi bremse veska, så sier jo fysikkens lover at skal funke, men er det stygg(brun) bremse veske, burde ikke denne inn igjen, men du kan også ha luft blemmer i røra, som da ikke kommer til og komme ut på denne måten...

 

Nå begynner dette og bli litt avansert snart;) håper noen andre som har vært borti dette komenterer, og retter meg vist tar noe feil.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte meg en Power Bleeder fra USA:

 

european.jpg

 

Den er et helt suverent hjelpemiddel ved skifte av bremsevæske. Man pumper trykk på tanken med ny væske, og så trenger man bare å åpne lufteniplene. Ny væske presses over i beholderen i bilen, og den gamle strømmer ut ved nippelen. Trenger ingen assistent, trenger ikke å søle med væske, trenger ikke være redd for å få luft i systemet, trenger ikke være redd for at stempelet går inn på ubrukte, rustne områder i sylinderen og i det hele tatt.

 

Som sagt, jeg kjøpte min over nettet, men det må også gå an å lage en av ei pumpe fra et hagesenter.

 

Selvfølgelig kan en se på dette som en unødvendig utgift siden det går godt å skifte bremsevæske uten andre verktøy enn en skiftenøkkel. Men denne gjør jobben utrolig enkel. Og så er det jo gøy med skikkelig verktøy, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår