Gå til innhold

Pris for en skikkelig DB bil?

Ranger emnet


2maz

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger ikke koste så mye..

Se på Zetec da.. Norgesrekord.. med 2x Pioneer TS-W101SPL og 1x SPL Dynamics DIG-1450..

Pioneer-subba i 12" versjon koster jo ikke mere enn 1500,- per stk..

Det går vel mer på kunskap til bygging av kasser, og bruke rett bil og plassering av subbene

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

En bil som har noen sjangse i et DB drag, hvormye kan prisen variere da? Har et inntrykk av at det er minst 6 siffrede beløp som må til.

 

 

Det skal lite til for å gjøre det bra i dB-drag i dette landet...

 

Problemet er at konkurransen er så liten.

Få utøvere + mange klasser fører til dette.

 

Kan spille høyt med f.eks. en rimelig 12", passe forsterker, riktig kasse og liten bil!

Men dette vil ikke bli noe å høre på musikk på ;)

 

Om det er biler som kan hevde seg blant verdensmesterne i de tøffeste klassene, så snakker vi noen mill...

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke så mye, for å spille 143,2dB så kosta det ca 15 000kr

 

Anlegg og bil altså

 

10000 for subber og forsterker, 5000 for bilen..

 

Og da tatt i betraktning at jeg hadde dårlige kasser til subbene også..

 

 

I år skal jeg opp på ett litt dyrere nivå, men fortsatt ikke sykt, hehe..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at svært mange rekorder i street klassene er satt i Panda, og ser forsåvidt litt av grunnen til det også, men det kan da umulig være så vanskelig å finne en bil med samme eller tilnærmet de samme egenskaper.

 

Personlig vil jeg mene at man også har mye å hente ved litt lure kasse konstruksjoner.

 

Mange klager også over at nivået i Norge er lavere enn i utlandet, personlig tror jeg det nok kan ha med å gjøre at man muligens har en mer proffesjonell tilnærming og går litt mer vitenskaplig til verks, enn i Norge hvor mange er hobby "draggere".

 

Eller hva sier dere som har sett flere "spillehøytbiler" enn meg?

 

PS! Beklager at en fæl SQ kar som meg selv forsøpler deres del av forumet;) :D

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

Hvorfor så liten bil da? Ser litt rund på DB bilene, og de fleste er liten. Lettere å spille høyt i lite rom?

 

Kan vel si det sånn ja, men Panda'en er av en eller annen grunn god/ lett å bygge i, tatt i betraktning at det er ett helvete å få plass til saker og ting bak "baksetet" hehe

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår