x8|volvo Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Lurer litt på hvordan jeg justerer en b23a, jeg er veldig snill når jeg kjører , alikavel ligger jeg langt over en liter på mila (blandet) 1.5 - 1.6 , litt mye egentlig, noe jeg kan gjøre med dette? (bortsett fra å skifte motor :rolleyes: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Er det justere gasseren du mener?? det bør du ikke prøve på... Da skal du vite hva du gjør! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 hmm, pappa vet, får la han hjelpe meg da :mad: *skal greie alt selv* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 man trenger co målings aparat for å justere gassern skikkelig da. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Tror du bør la Volvo ordne det, eller noen andre verksteder som kan det. Er ikke like lett som å stille en moped forgasser:D Og du kan sjekke stiften om den har det, og tendingen. Er luftfilteret tett kan det også forårsake høy bensinforbruk. Er stiften eller kam vinkelen feil, da er den gla i suppe. Min var ødelagt, og den drakk sinnsykt mye bare pga. den ! Mvh Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 sats på EFI og kom under 0.7 på langkjøring! Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 EFI ? hmm... pappa sa at den var justert gitt ;) .. av verksted faktisk, helt finjustert, jaja.... hmm.... :S forgassern det ligger da kanskje :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Electronic Fuel Injecton som er tingen Gassere drikker over/rundt literen stort sett på langkjøring så sånn er det bare. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 hehe, å jeg som har tenkt på turbokit , altså å omformere den til en b23at, ikke lurt, men finner ikke annen motor så :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Trur ikke du får noe som drikker mere Gogo jucie en gasser-turbo...! Ikke spesielt økonomisk nei... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by x8|volvo hehe, å jeg som har tenkt på turbokit , altså å omformere den til en b23at, ikke lurt, men finner ikke annen motor så :rolleyes: Da må du være oljesjeik. Spar pengene og kjøp en ET motor fra sverige eller en FT. Koster deg 6-7 lapper for ET og rundt 15 for FT med hjerner og slikt. Du sparer det inn som sagt bare på drivstoff forbruket :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by Gromit Da må du være oljesjeik. Spar pengene og kjøp en ET motor fra sverige eller en FT. Koster deg 6-7 lapper for ET og rundt 15 for FT med hjerner og slikt. Du sparer det inn som sagt bare på drivstoff forbruket :P for 15, skal du klare å få komplett FT i norge også. jeg har sett ft'er ned i 10 lapper, men det avhenger jo av årsmodell og km-stand. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 det hjelper endel og overhalde forgasseren da(nål og sete) får kjøpt overhaldingssett på bla. bcb til en grei pris!! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 sett FT/FK motorer til 7000 i sverige. som er rundt 95 mod og rundt 100.000 km hvor komplette de mener med "komplett motor" veit jeg ikke Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Jeg har en B23a i bilen, og vurderer å bytte til en B21et, vil bensinforbruket minske da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.